|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BESD540 | Sporda Stratejik Pazarlama | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Spor pazarlamasının stratejik açıdan yönetimi ve uygulamaları, geleceğe yönelik trendlerin tartışılması ile ilgili öğrencilerin kavramsal ve uygulamaya yönelik becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Tuncay ÖKTEM | Öğrenme Çıktıları | 1 | Spor pazarlaması stratejilerinin yönetimsel etkinliğini değerlendirebilme | 2 | Sporda ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma ve medya kullanımına yönelik stratejiler geliştirebilme | 3 | Sponsorlara yönelik ürün ve hizmet inovasyonları geliştirebilme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Spor pazarlamasında, stratejik açıdan pazarın analizi, bölümleme, hedefleme ve konumlama, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma, medya kullanımına yönelik stratejilerinin uygulanması, koordinasyonu ve kontrolünü içerir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Spor pazarlamasının doğası, özellikleri, önemi | | | 2 | Spor pazarında fırsatların tanımlanması, stratejik spor pazarlaması planlama süreci | | | 3 | Sporda tüketici davranışları ve satın alma kararları | | | 4 | Sporda pazarlama araştırması: bölümleme, hedefleme, konumlama | | | 5 | Ürün ve marka kavramı, yeni ürün geliştirme, konumlama stratejileri | | | 6 | Lisanslı ürünlerin satışı ve yönetimi | | | 7 | Sporda fiyatlandırma stratejileri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Sporda müşteri tatmini ve hizmet kalitesi | | | 10 | Spor tutundurma karması ve stratejik açıdan yönetimi | | | 11 | Spor pazarlaması aktivitelerinin planlanması, koordinasyonu, uygulanması, etkinliğinin ölçülmesi | | | 12 | Örnek olay incelemeleri | | | 13 | Örnek olay incelemeleri | | | 14 | Örnek olay incelemeleri | | | 15 | Örnek olay incelemeleri | | | 16 | Final sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Shilburry, D., Westerbeek, H., Quick, S., Funk D. (2009). Strategic Sport Marketing, third edition. Singapore: Allen & Unvin.
Mullin, B.J., Hardy, S., Sutton, W.A. (2000). Sport Marketing. USA: Human Kinetics | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 15 | 3 | 45 | Bireysel Çalışma | 16 | 4 | 64 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 3 | 24 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 3 | 45 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|