Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BESD545 | Egzersiz ve Kardiyovasküler Sistem | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, egzersizin insan sağlığına etkilerini analiz etmek ve egzersiz sonucunda insan organizmasında meydana gelen kardiyovasküler yanıtları incelemektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Ferhat GÜDER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan organizmasını, egzersizi, enerji metabolizmalarını, istirahat düzeyinde ve egzersiz süresince oksijen tüketimini, enerji üretimini örnek vererek açıklar. | 2 | Kardiyovasküler sistemi analiz eder ve açıklar. | 3 | Egzersiz sonucunda insan organizmasında meydana gelen kardiyovasküler yanıtları tanımlar. | 4 | Farklı spor branşlarında sporcuların kardivasküler sistemlerini analiz eder, raporlandırır ve sunar. | 5 | Hasta ve sağlılılar için egzersiz reçeteleri tasarlar ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Öğrenciler, her hafta ders içeriğiyle ilgili makale incelemesi yaparlar. |
Dersin İçeriği |
Egzersizin insan organizmasına etkileri, kardiyovasküler sistem ve bileşenlerinin incelenmesi, egzersiz sonucunda insan organizmasında meydana gelen kardiyovasküler yanıtlar, sporcu kalbi, hasta ve sağlılılar için egzersiz reçetelerinin hazırlanması konuları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders hakkında bilgilendirme ve izlencelerin öğrencilerle paylaşılması. | | | 2 | Egzersizin insan organizmasına etkileri. | | | 3 | Aerobik ve anaerobik enerji metabolizması | | | 4 | Kardiyovasküler sistem | Kardiyovasküler sistem | Kardiyovasküler sistem | 5 | Egzersiz sonucunda meydana gelen kardiyovasküler yanıtlar. | | | 6 | Kan fizyolojisi | | | 7 | Sporcu kalbi | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kardiyovasküler risk faktörleri | | | 10 | Egzersiz reçetesi hazırlama prensipleri. | | | 11 | Kardiyak rehabilitasyon ve egzersiz. | | | 12 | Yaşlı, kadın ve çocuklar için egzersiz önerileri. | | | 13 | Egzersiz reçetesi hazırlanmasında kullanılan test protokolleri. | Egzersiz reçetesi hazırlanmasında kullanılan test protokolleri. | Egzersiz reçetesi hazırlanmasında kullanılan test protokolleri. | 14 | Ders içeriklerinin genel tekrarı ve öğrenci sunumları. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Günay, M., Tamer, K., Cicioğlu, İ. (2013) Spor Fizyolojisi ve Performans Ölçümü,Gazi Kitabevi, Ankara.
GÜNAY, M., ŞIKTAR, E., ŞIKTAR, E., & BALTACI, A. (2018). Egzersiz ve Kalp. Gazi Kitabevi, Ankara.
Fox , E.L.,Bowers, R.W, Foss, M.L. (2012) Beden Eğitimi ve Sporun Fizyolojik Temelleri, Spor Yayınevi, Ankara.
https://tkv.org.tr/ |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Laboratuvar | 2 | 6 | 12 |
Proje Hazırlama | 1 | 7 | 7 |
Proje Sunma | 1 | 7 | 7 |
Makale Kritik Etme | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 6 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 1 | 5 | 1 | 1 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|