Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BSD512 | Serbest Zaman ve Rekreasyon | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Farklı demografilere sahip bireylerin rekreasyon beklentilerini karşılamak üzere çeşitli tesislerde kaliteli rekreasyonel spor deneyim programları yaratmak üzere farklı yöntem ve tekniklerin öğretimini amaçlamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Rekreasyonun yapısı ve önemi hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Rekreasyonun çeşitli alanlarla olan ilişkisini anlayabilir | 3 | Rekreasyonda okulun eğitici rolünü anlayarak bu doğrultuda planlar geliştirebilir | 4 | | 5 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Zaman, serbest zaman ve rekreasyon gibi temel kavramlar, rekreasyonun özellikleri ve sınıflandırılması, çeşitli alanlarla ilişkisi ve Dünya'da ve Türkiye'deki bu alandaki güncel gelişmeler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders kapsamının tanıtılması
| | | 2 | Zaman ve Serbest zaman değerlendirme kavramı
| | | 3 | İş ve boş zaman ilişkisi | | | 4 | Varoluşçu felsefe açısından serbest zaman | | | 5 | Eğitim ve boş zaman etkinlikleri | | | 6 | 6- Serbest zaman hakkı | | | 7 | Serbest zaman aktivitelerine katılımı teşvik eden faktörler | | | 8 | Bireysel veya grup olarak boz zaman değerlendirme | | | 9 | Vize Sınavı
| | | 10 | İnsan ilişkileri
| | | 11 | Rekreasyon etiği | | | 12 | Rekreasyon, özellikleri tanımı ve sınıflandırılması
| | | 13 | Rekreasyona ihtiyaç duyulma nedenleri | | | 14 | Rekreasyonel etkinlikler ve liderlik | | | 15 | Final Sınavı | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
- |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 100 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ4 | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|