BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
BSD504Sporda Ölçme ve DeğerlendirmeSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Eğitimde ve psikolojide kullanılan ölçme araçlarının özelliklerini bilme, bu araçları geliştirme-uyarlama, uygulama ve sonuçlarının yorumlayabilme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi bilgisi.
2Ölçme ve Değerlendirme dersinde geçen temel kavramlar / terimler bilgisi
3Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikleri kavrayabilme.
4Test türlerini tanıyabilme.
5Soru yazma ilkelerini tanıyabilme.
6Test türlerine ve soru yazma ilkelerine uygun soru yazabilme.
7Ölçme aracı hazırlarken geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapabilme.
8Ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki öneminin farkında oluş.
9Dersin gerektirdiği öğrenme etkinliklerine dönüklük.
10Geçerli ve güvenilir ölçme araçları kullanmaya istekli oluş.
11Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarını uygulayabilme.
12Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler yapabilme ve yorumlayabilme.
13Eğitimde ve psikolojide kullanılan belli başlı ölçme araçlarından elde edilen ölçme sonuçlarını yorumlayabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Eğitimde ölçme ve değerlendirmenin önemi Temel kavramlar Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler Eğitimde kullanılan ölçme araçları Performansa dayalı değerlendirme türleri Test türleri Test geliştirme Davranışların ölçülmesi ve soru yazma Değerlendirme ve not verme Test puanları üzerinde istatistiksel işlemler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Beklentileri oluşturma, işleyişi ve değerlendirme ölçütlerini açıklama. Eğitimde ölçme ve değerlendirmeye genel bir bakış.
2Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmenin yeri, önemi.
3Temel Kavramlar: Değişken ve türleri, ölçek ve türleri.
4Ölçme ve türleri, değerlendirme ve türleri
5Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Güvenirlik
6Bir ölçme aracında bulunması istenilen nitelikler: Geçerlik ve kullanışlılık
7Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Yazılı yoklama, sözlü sınavlar, kısa cevaplı testler.
8Ara sınav
9Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri: Sınıflama gerektiren testler ve çoktan seçmeli testler.
10Ödev, proje, portfolyo, performans, öz değerlendirme ve akran değerlendirme.
11Test türleri ve test geliştirme aşamaları.
12Davranışların ölçülmesine yönelik madde yazma. Değerlendirme ve not verme.
13Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Madde istatistikleri ve madde seçimi.
14Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
15Ölçme sonuçları üzerinde istatistiksel işlemler: Test istatistikleri.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav188
Final Sınavı144
Derse Katılım14684
Bireysel Çalışma14684
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1545455
ÖÇ2455545
ÖÇ3555554
ÖÇ4455555
ÖÇ5455545
ÖÇ6555454
ÖÇ7555554
ÖÇ8544555
ÖÇ9455555
ÖÇ10555455
ÖÇ11545545
ÖÇ12554455
ÖÇ13445554
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek