|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTİD525 | Organik Tarım Örgütleri ve Toplumsal İlişkiler | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Örgütlerin, özellikle organik tarım örgütlerinin sadece kendi ihtiyaçlarını karşılamak için değil, toplumun ihtiyaçlarını karşılayan bir yapıda olduğunun ifade edilmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Bora GÖKTAŞ | Öğrenme Çıktıları | 1 | Örgüt kavramı öğrenilir | 2 | Örgüt ve çevrenin örgüt için önemi anlaşılır | 3 | Organik tarım örgütleri ve sosyal ilişkiler öğrenilir | 4 | Çevresel, sosyal ve ekonomik sürdürülebilirlik kavramı benimsenir | 5 | 3P kavramı (gezegen, insanlık ve kar) anlaşılır | 6 | Organik tarım örgütleri ve toplumsal ilişkiler konusunda sosyal ve psikolojik sözleşmelerin önemi kavranır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Örgüt kavramı, organik tarım örgütleri kavramı, sosyalleşme kavramı, örgütlerin sosyal çevresi kavramı, örgüt ve toplum, toplum kültürü, toplum bilim açısından örgüt kuramı, sanayileşme ve toplum, sosyal sorumluluk, örgütlerin topluma hizmet görevi, sosyal güçler, sosyal sözleşme, psikolojik sözleşme, 3P(çevre, toplum ve ekonomi ya da gezegen, insanlık, kar) kavramı, sürdürülebilirlik kavramı, kültürün boyutları, kurumsallaşma, yönetişim, Dünya'da ve Türkiye'de yönetişim kavramı ve uygulanışı, örgütlerin çalışana, topluma karşı sorumlulukları, çalışan hakları, ergonomi, çevreyi koruma, yeryüzüne sahip çıkma. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Örgüt ve organik tarım örgütü kavramı | | | 2 | SOSYALLEŞME KAVRAMI ve İŞLETMELERİN SOSYAL ÇEVRESİ | | | 3 | Tarım örgütü odaklı sosyalleşme kavramı | | | 4 | Sosyoloji kavramı, meşruiyet, örgüt ve toplum konuları | | | 5 | Toplum kültürü ve toplumsal değişim kavramları | | | 6 | TOPLUM BİLİM AÇISINDAN İŞLETME VE TOPLUM İLİŞKİSİ | | | 7 | Çevresel Sorunlar ve Organik tarım örgütleri | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Dünya Kültürlerinin İşletme Odaklı İhtiyaçlara Uyumlaştırılması | | | 10 | Organik Tarım Örgütlerinin 3P Elemanlarını Şekillendirmede, Çevresel Unsurların Bağlantısı | | | 11 | Hofstede’in Kültürel Boyutları | | | 12 | Endüstrileşmenin Sosyal Güçleri, sanayileşme ve kadın, Bireyselcilik ve Bireysel Özgürlük | | | 13 | İşletme Odaklı Toplumlarda Hayat, Sosyal Sorumluluk ve İşletmeler, Kurumsallaşma Ve Yönetişim, İŞLETMELERİN ÇALIŞANLARINA KARŞI SORUMLULUKLARI, Ergonomi | | | 14 | Sosyal ve psikolojik sözleşme | | | 15 | 3P: Gezegen, insanlık ve kar kavramları, sürdürülebilirlik örnekleri
Genel Tekrar | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Şişman, M. (2014). Örgütler ve Kültürler. Pagem Akademi
Tutar, H. (2017). ÖRGÜT VE YÖNETİM SOSYOLOJİSİ. Detay Yayıncılık
Fisk, P. (2010). People, Planet and Profit. Kogan Page | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 7 | 1 | 7 | Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 | Alan Çalışması | 1 | 10 | 10 | Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 3 | 12 | Proje Hazırlama | 5 | 5 | 25 | Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 10 | 40 | Ev Ödevi | 4 | 5 | 20 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 1 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 1 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 1 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 1 | 1 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 2 | 5 | 1 | 5 | 4 | 5 | 1 | 1 | 5 | 4 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 5 | 2 | 1 | 5 | 4 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 5 | 1 | 5 | 5 | 4 | 1 | 1 | 4 | 5 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|