|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTD528 | İleri Fizyoloji II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Dersin temel amacı Boşaltım Sistemi, Duyu fizyolojisi, Sindirim Fizyolojisi, Metabolizma (Lipit, Protein, Karbonhidrat Metabolizması), Endokrin Sistem Fizyolojisi, Üreme Fizyolojisi konularında öğrencilerin bilgi sahibi olmalarını sağlamak, bu bilgileri kullanarak literatür hakimiyeti kazanıp ders, seminer, makale hazırlama, araştırma planlama, hazırlama becerilerini kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Bülent BAYRAKTAR | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sindirim, Metabolizma (Lipit, Protein, Karbonhidrat Metabolizması), Boşaltım, Duyu, Üreme, Endokrin Sistemine ait fizyolojiyi sıralayabilir. | 2 | Hücre ve organ sistemlerinin işlevsel mekanizmalarını, birbirleri ile ilişkilerini ve vücuttaki fizyolojik kontrol mekanizmalarını açıklayabilmesi | 3 | Endokrin bezlerin ve hormonların fonksiyonlarını, hormonların az veya çok salgılanmaları durumunda meydana gelen işlev bozukluklarını tanımlayabilmesi | 4 | Sindirim, Metabolizma (Lipit, Protein, Karbonhidrat Metabolizması), Boşaltım, Duyu, Üreme, Endokrin sisteminin özelliklerini tanımlayabilir ve meydana gelebilecek değişikliklerin hücrelere etkisini analiz edebilir, işlevlerini sıralayabilir. | 5 | Sağlıklı durumda vücut işlevlerin nasıl gerçekleştiğini ve patolojik durumlarda hangi fizyolojik işlevlerde problemler olduğunu örneklerle açıklayabilmesi |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | YOK | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YOK | Dersin İçeriği | Sinir sistemi: Periferik ve merkezi sinir sistemi, kan beyin bariyeri, serebrospinal sıvı, nöronlar ve nöroglialar, sinaptik ileti, sinirde dejenerasyon ve rejenerasyon, duyu reseptörleri, ağrı. Görme: Fotoreseptörler, görü pigmentleri, renkli görme, omugasızlarda görme. İşitme: Sesin iletilmesi, kulak kısımları ve fonksiyonları, vestibular sistem, otolitik organlar. Kimyasal duyular: Tat reseptörleri, olfaktör reseptörler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Sindirim Sistemi Fizyolojisi | YOK | YOK | 2 | Sindirim Sistemi Fizyolojisi | YOK | YOK | 3 | Metabolizma | YOK | YOK | 4 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | YOK | YOK | 5 | Boşaltım Sistemi Fizyolojisi | YOK | YOK | 6 | Duyu sistemi fizyolojisi | YOK | YOK | 7 | Ara Sınav | YOK | YOK | 8 | Duyu sistemi fizyolojisi | YOK | YOK | 9 | Endokrin sistem fizyolojisi | YOK | YOK | 10 | Endokrin sistem fizyolojisi | YOK | YOK | 11 | Endokrin sistem fizyolojisi | YOK | YOK | 12 | Sinir Sistemi Fizyolojisi | YOK | YOK | 13 | Sinir Sistemi Fizyolojisi | YOK | YOK | 14 | Üreme fizyolojisi | YOK | YOK | 15 | Final Sınavı | YOK | YOK |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | - Fizyoloji: Baki YILMAZ
- Fizyoloji Ders Kitabı. Vücut Isısı ve Sindirim: F. BÖLÜKBAŞI
- Pratik Fizyoloji: T. KONUK
- Fizyoloji Ders Kitabı: Ahmet NOYAN
- Tıbbi Fizyoloji: AC Guyton
- Sağlık Bilimleri İçin Fizyoloji, Akademisyen Yayınevi | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | YOK |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Proje Hazırlama | 3 | 10 | 30 | Proje Sunma | 2 | 14 | 28 | Makale Yazma | 3 | 10 | 30 | Makale Kritik Etme | 3 | 10 | 30 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ÖÇ5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|