Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | OTD506Z | Bitkisel Üretim ve İklim Değişikliği | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin tarım-iklim ilişkisini kavramak ve iklim değişikliklerinin tarıma olası
etkilerini anlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof.Dr.Ümmügülsüm ERDOĞAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İklim ve iklimi oluşturan faktörleri bilir | 2 | İklim modelleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | İklim değişikliğinin tarım sektörüne etkilerini bilir | 4 | İklim değişikliğinin nedenlerini ve sonuçlarını açıklayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Konu ile ilgili kavramlar, Hidrolojik döngü, Su kaynakların dağılımı, Sera etkisi, Sera
gazları, Dünyada ve Türkiye’de iklim değişikliğinin tarıma etkisi, İklim değişikliğinin
bahçe ve tarla bitkileri yetiştiriciliği üzerine etkileri, İklim değişikliğini su
kaynaklarının üzerine ve sulama sitemleri seçimine etkileri, iklim değişikliğinin gıda
güvenliği üzerine etkisi, iklim değişikliğinin tarım ekonomisi üzerine etkisi, İklim
değişikliğinin çevre üzerine etkileri, İklim değişikliğinin tarımsal yapıları üzerine
etkileri, iklim değişikliğinin hayvan yetiştiriciliği üzerine etkileri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Küresel çevre sorunları | yok | yok | 2 | Karbon döngüsü ve Dünya´nın enerji bütçesi | yok | yok | 3 | İklim değişikliğinin sosyal ve ekonomik etkileri | yok | yok | 4 | İklim değişimini ortaya çıkaran nedenler | yok | yok | 5 | Küresel karbon ayak izi | yok | yok | 6 | Ara sınav | yok | yok | 7 | İklim değişikliği şartlarında tarım kaynakları yönetimi | yok | yok | 8 | İklim değişikliğinin etkilerine adaptasyon | yok | yok | 9 | Kuraklık İndeksleri | yok | yok | 10 | Tarımsal üretimi olumsuz yönde etkileyen meteorolojik olaylar | yok | yok | 11 | İklim değişikliği politikaları | yok | yok | 12 | Küresel iklim değişimi, tarım ve su kaynaklarına etkisi | yok | yok | 13 | üresel çevre sorunlarına karşı uluslararası anlaşmalar | yok | yok | 14 | Türkiye iklim değişikliği raporu | yok | yok | 15 | Final sınavı | yok | yok |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Kadıoğlu M., Ünal Y., İlhan A., Yürük C., (2017). Türkiye`de İklim Değişikliği ve Tarımda Sürdürülebilirlik. İTÜ.
Zaimoğlu Z., (2019) İklim Değişikliği ve Türkiye Tarımı Etkileşimi, İklim Değişikliği Alanında Ortak Çabaların Desteklenmesi Projesi (iklimİN), İklim Değişikliği Eğitim Modülleri Serisi 7. Ankara |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 70 | Seminer | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 70 | Seminer | 1 | 30 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 |
Alan Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Seminer | 7 | 9 | 63 |
Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|