BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OTD522Bitki CoğrafyasıSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Biyocoğrafya nedir? Floristik bitki coğrafyası; Kesintisiz alanlar, Floristik bitki coğrafyası; Kesintili alanlar ve Rölikt alanlar, Vikaryant alanlar, Endemizm ve endemik alanlar, Türkiye’de Endemizm, Koroloji; Canlıların yayılışı ve göçü, Yayılışı sınırlayan nedenler, Jeolojik devirler, Flora alemleri, Türkiye’nin floristik bölgeleri, Biyomlar; Karasal ve sucul biyomlar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
PROF.DR.ALİ SAVAŞ BÜLBÜL
Öğrenme Çıktıları
1Biyocoğrafya nedir? Floristik bitki coğrafyası; Kesintisiz alanlar, Floristik bitki coğrafyası; Kesintili alanlar ve Rölikt alanlar, Vikaryant alanlar, Endemizm ve endemik alanlar, Türkiye’de Endemizm, Koroloji; Canlıların yayılışı ve göçü, Yayılışı sınırlayan nedenler, Jeolojik devirler, Flora alemleri, Türkiye’nin floristik bölgeleri, Biyomlar; Karasal ve sucul biyomlar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
YOK
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Biyocoğrafya nedir? Floristik bitki coğrafyası; Kesintisiz alanlar, Floristik bitki coğrafyası; Kesintili alanlar ve Rölikt alanlar, Vikaryant alanlar, Endemizm ve endemik alanlar, Türkiye’de Endemizm, Koroloji; Canlıların yayılışı ve göçü, Yayılışı sınırlayan nedenler, Jeolojik devirler, Flora alemleri, Türkiye’nin floristik bölgeleri, Biyomlar; Karasal ve sucul biyomlar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1biyocoğrafya Nedir? Önemi ve Tarihsel Gelişimi-
2Ekosistem--
3Biyosfer--
4Biyosferdeki Çevresel İlişkiler---
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Akman, Y. 1993. Biyocoğrafya. Palmeyayıncılık., Ankara. 2. Atalay, İ. 1983. Türkiye Vejetasyon Coğrafyasına Giriş. Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayınları No. 19, İzmir. 3. Erinç, S. 1977. Vejetasyon Coğrafyası. İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayın No. 92, İstanbul. 4. İnandık, H. 1965. Türkiye Bitki Coğrafyasına Giriş. İstanbul Üniversitesi Coğrafya Enstitüsü Yayın No. 42, İstanbul. 5. İzbırak, R. 1976. Bitki Coğrafyası. Ankara Üniversitesi, DTCF Yayınları No. 266. Ankara 6. Kılınç, M., Kutbay, H.G. 2007. Bitki Coğrafyası. Palme Yayıncılık. ISBN:978-9944-341-49-3, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Makale Yazma5735
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma15460
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15460
Multirom CD Çalışması5525
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ15      4   4   4   4 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek