BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OTD523İleri Coğrafi Bilgi Sistemi UygulamalarıSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Coğrafi Bilgi Sistemleri CBS), bilgi, veri, harita, Uzaktan algılama hakkında bilgi, CBS'nin çevre, tarım ve ziraat konularında, çevre kirliliği konularında uygulanması hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ümit YILDIRIM
Öğrenme Çıktıları
1ÖÇ-1. CBS’nin çevresel uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur. ÖÇ-2. Uzaktan algılama ve temel esaslar, algılama platformları, hava fotoğrafları ve yorumları, uzaktan algılama tekniğinin çevre, tarım ve değişik alanlarda uygulamaları, uzaktan algılama ve jeolojik çalışmalar, sayısal görüntü işleme hakkında bilgi edinir. ÖÇ-3. Coğrafik bilgi sistemi (CBS), coğrafik bilgi sisteminin tarihçesi, özellikleri, coğrafik bilgi sistemi projelerinin geliştirilmesi ve uygulanması, CBS’nin çalışma ortamı, CBS türleri, özellikleri ve avantajları, CBS’nin içeriği, Veri tabanı yönetim sistemleri, sayısal harita kavramı, veri tabanı modelleri, grafik veri toplama yöntemlerini bilir. ÖÇ-4. Sistemi irdeleme ve geliştirme becerisi edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Harita, Ölçek, Bilgi, Bilgi Sistemleri, Konumsal Bilgi, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin (CBS)Tanımı ve İçeriği; Planlama; Coğrafi Veri İşlemleri; Grafik Veri Kalitesi; Grafik Verilerin Analiz ve Modelleme Çalışmalarına Hazırlanması; Konumsal Modelleme Teknikleri; Raster ve Vektör Verilerin Veritabanı ile Etkileşimi; Raster ve Vektör Verilerde Yeniden Kodlama Analizleri; Uzaktan Algılamanın Tarihçesi; Veri Yapıları; Uzaktan Algılama Yöntemleri; Görsel ve Sayısal Yöntemlerde Kullanılan Değişkenler; Uzaktan Algılamada Yorumlama, Yorumlamada Kullanılan Parametreler (tekstür, patern, renk, kontrast, parlaklık, drenaj, vb.), Küresel Konumlandırma Sistemine (GPS) Giriş; Sistemin Çalışma Esasları; GPS’in Kullanımı ve Uygulamaları; GPS ile Elde Edilen Verilerin Bilgisayar Yazılımı ile CBS Ortamına Aktarımı ve Değerlendirilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1H1. Harita,Ölçek,Bilgi,Bilgi Sistemleri,Konumsal Bilgi,Coğrafi Bilgi Sistemlerinin Tanımı ve İçeriği; Planlama; Coğrafi Veri İşlemleri H2. Grafik Veri Kalitesi; Grafik Verilerin Analiz ve Modelleme Çalışmalarına Hazırlanması; H3. Konumsal Modelleme Teknikleri; Raster ve Vektör Verilerin Veritabanı ile Etkileşimi H4. Raster ve Vektör Verilerde Yeniden Kodlama AnalizleriH5. Bilgisayara program yükleme ve programı öğrenme H6. Arasınav H7. Küresel Konumlandırma Sistemine (GPS) Giriş; Sistemin Çalışma Esasları H8. El GPS’inin Kullanımı ve Uygulamalar H9. GPS’in çalışma prensibi H10. GPS ile Elde Edilen Verilerin Bilgisayar Yazılımı ile CBS Ortamına Aktarımı ve Değerlendirilmesi H11. Proje uygulamaları H12. Proje uygulamaları H13. Proje uygulamaları H14. Proje uygulamaları ve ödev sunumları H15. Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
 Yomralıoğlu.T. Coğrafi Bilgi Sistemleri Temel Kavramlar ve uygulamaları, Seçil Ofset 2000 Istanbul  İlgili uygulamalı projeler, Ders notları, Dr. Öğr. Üyesi Ümit YILDIRIM (Yayımlanmamış).
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav160
Uygulama/Pratik140
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı160
Rapor Hazırlama110
Proje Sunma130
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav188
Final Sınavı11010
Derse Katılım14456
Uygulama/Pratik8432
Soru-Yanıt717
Rapor Hazırlama11212
Proje Hazırlama13030
Proje Sunma122
Bireysel Çalışma11010
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma166
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma188
Rapor11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)191
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ15      5   5   5     
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek