BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD582TÜRK HALK EDEBİYATI ANLATIM TÜRLERİ-IISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrenciye, Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğretmek ve anlatım türlerinin derlenmesi ve analiz edilmesi sürecinde kullanılacak teorik ve metodolojik donanımı kazandırmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11.Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğrenir, 2.Anlatım türlerinin tanımlayarak sınıflandırabilir, 3.Anlatım türlerinin tematik, bağlamsal, yapısal ve işlevsel özelliklerini değerlendirebilir, 4.Konuyla ilgili alan araştırması yapacak duruma gelir, 5.Derlenmiş yazılı ve sözlü folklor materyallerini mukayeseli bakış açılarıyla yorumlayabilir, analiz edebilir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
1.Türk halk edebiyatının anlatım türlerinin meseleleri 2. Halk edebiyatı türleriyle ilgili teorilerin değerlendirilmesi 3. Mit, epik destan, halk hikayesi türleri 4. Efsane, memorat, hikaye, fıkra türleri 5. Söz konusu türlerin üslûp, form ve dile ait özellikleri .
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Destandan halk hikâyesine geçiş sürecinde Dede Korkut Kitabı ve Köroğlu Destanı. 00
2Dede Korkut Kitabı üzerine yapılan çalışmalar.
3Dede Korkut Kitabı’nda yer alan hikâyeler, özellikleri.
4Köroğlu Destanı’nın oluşumu ve gelişim
5Köroğlu’nun tip özellikleri.
6Köroğlu ve Dede Korkut Destanlarının Karşılaştırması
7Halk Hikayeleri
8Ara Sınav
9Türkiye’de halk hikâyeleri üzerine yapılan çalışmalar.
10Masal türü ve özellikleri.
11Masal Çeşitleri
12Fıkra türü ve fıkra tipi, Nasrettin Hoca, Bektaşi gibi fıkra tipleri ve fıkraları.
13Masal Metin Çalışmaları
14Halk Hikayesi Metin Çalışmaları
15Fıkra Örnekleri
16Dönem Sonu Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Bauman, R. (1989). Story, performance, and event: Contextual studies of oral narrative. Cambridge: Cambridge University Press. 2. Boratav, P.N. (1946). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, Ankara. 3. Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Ankara. 4. Çobanoğlu, Ö.(2003). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara: Akçağ Yayınları. 5..Eliade, M. (1993). Mitlerin özellikleri, İstanbul:Simavi Yayınları 6. Mishler, E. (1986). Research interviewing: Context and narrative. Boston: Harvard University Press. 7. Ögel, B.(1979). Türk Mitolojisi I,II, Ankara:TTK.Yayınları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek