Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD582 | TÜRK HALK EDEBİYATI ANLATIM TÜRLERİ-II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrenciye, Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğretmek ve anlatım türlerinin derlenmesi ve analiz edilmesi sürecinde kullanılacak teorik ve metodolojik donanımı kazandırmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1.Türk halk edebiyatında türlere ait temel teorik ve pratik bilgileri öğrenir,
2.Anlatım türlerinin tanımlayarak sınıflandırabilir,
3.Anlatım türlerinin tematik, bağlamsal, yapısal ve işlevsel özelliklerini değerlendirebilir,
4.Konuyla ilgili alan araştırması yapacak duruma gelir,
5.Derlenmiş yazılı ve sözlü folklor materyallerini mukayeseli bakış açılarıyla yorumlayabilir, analiz edebilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1.Türk halk edebiyatının anlatım türlerinin meseleleri
2. Halk edebiyatı türleriyle ilgili teorilerin değerlendirilmesi
3. Mit, epik destan, halk hikayesi türleri
4. Efsane, memorat, hikaye, fıkra türleri
5. Söz konusu türlerin üslûp, form ve dile ait özellikleri . |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Destandan halk hikâyesine geçiş sürecinde Dede Korkut Kitabı ve Köroğlu Destanı. | 0 | 0 | 2 | Dede Korkut Kitabı üzerine yapılan çalışmalar. | | | 3 | Dede Korkut Kitabı’nda yer alan hikâyeler, özellikleri. | | | 4 | Köroğlu Destanı’nın oluşumu ve gelişim | | | 5 | Köroğlu’nun tip özellikleri. | | | 6 | Köroğlu ve Dede Korkut Destanlarının Karşılaştırması | | | 7 | Halk Hikayeleri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkiye’de halk hikâyeleri üzerine yapılan çalışmalar. | | | 10 | Masal türü ve özellikleri. | | | 11 | Masal Çeşitleri | | | 12 | Fıkra türü ve fıkra tipi, Nasrettin Hoca, Bektaşi gibi fıkra tipleri ve fıkraları. | | | 13 | Masal Metin Çalışmaları | | | 14 | Halk Hikayesi Metin Çalışmaları | | | 15 | Fıkra Örnekleri | | | 16 | Dönem Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Bauman, R. (1989). Story, performance, and event: Contextual studies of oral narrative. Cambridge: Cambridge University Press.
2. Boratav, P.N. (1946). Halk Hikâyeleri ve Halk Hikâyeciliği, Ankara.
3. Çobanoğlu, Ö. (2000). Âşık Tarzı Kültür Geleneği ve Destan Türü. Ankara.
4. Çobanoğlu, Ö.(2003). Türk Dünyası Epik Destan Geleneği, Ankara: Akçağ Yayınları.
5..Eliade, M. (1993). Mitlerin özellikleri, İstanbul:Simavi Yayınları
6. Mishler, E. (1986). Research interviewing: Context and narrative. Boston: Harvard University Press.
7. Ögel, B.(1979). Türk Mitolojisi I,II, Ankara:TTK.Yayınları
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|