Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD580 | HALK BİLİMİ ÇALIŞMALARINDA METOD-II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Halkbiliminde alan araştırması yapabilecek teknik bilgileri edinmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Arastırmacının folklor malzemelerinin neler olduğunu bilmesini saglamak | 2 | Alan arastırması yapacak olan arastırmacıları gerekli bilgilerle donatmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Derleme yapılacak konulara ve derleme tekniklerine hakim olmak ve derlemeler yapabilmek
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Folklor malzemesi nedir ve nasıl sınıflandırılır? | | | 2 | Türkiye’de Folklor çalısmalarının tarihçesi | | | 3 | Alan Arastırma Metodu nedir? Öncelikli çalısılması gereken yerler nerelerdir? | | | 4 | Alana çıkmadan önce yapılacak hazırlıklar nelerdir? | | | 5 | Gözlem Teknigi; suni gözlem, dogal gözlem, katılımlı gözlem, katılımsız gözlem vs. | | | 6 | Görüsme teknigi nedir? Görüsmede dikkat edilmesi gereken hususlar nelerdir? | | | 7 | Yönlendirilmis ve yönlendirilmemis görüsme nedir? | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Soru kâgıdı teknigi | | | 10 | Anket teknigi ve anketin özellikleri | | | 11 | Bazı anket çalısmalarının degerlendirilmesi | | | 12 | Yazılı kaynaklardan yararlanma | | | 13 | Türk Folklorunun yazılı kaynakları nelerdir? | | | 14 | Sözlü kaynaklar nelerdir? | | | 15 | Görsel kaynaklar nelerdir? | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Özkul Çobanoğlu, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş. Nail Tan, Folklor (Halkbilimi) Genel Bilgiler. Erman Artun, Türk Halkbilimi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|