Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD578 | TÜRK İNANÇ VE DÜŞÜNCE KALIPLARI İNCELEMELERİ-II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Eski Türk inanç sistemi hakkında bilgi vermek. Şamanizm ve Türk Kültleri konusunda fikir sahibi olmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Öğrenciler Eski Türk inanışları hakkında bilgi sahibi olur.
2. Türk inanç ve düşünceleri bağlamında metin incelemesi yapar.
|
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Eski Türk İnanışlarının ne olduğu anlatılır. Eski Türk inanışlarının günümüz sosyal ve kültürel hayatına yansımaları ele alınır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kültürün tanımı ve özellikleri. | 0 | 0 | 2 | Halk kültürü ve halk inancı. | | | 3 | Türk kültüründe giyim ve süslenme. | | | 4 | Türk Kültüründe Spor | | | 5 | Türk kültüründe hayvanlar. | | | 6 | Türk Kültürünün Özellikleri | | | 7 | Türk kültüründe takvim. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türk kültüründe ateş. | | | 10 | Türk kültüründe bitkiler. | | | 11 | Türk kültüründe mevsim dönüşümü. | | | 12 | Türk kültüründe güneş. | | | 13 | Türk kültüründe samanyolu ve gökkuşağı. | | | 14 | Kült Kavramı. | | | 15 | Kült Çeşitleri | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İNAN, Abdülkadir; Tarihte ve Bugün Şamanizm Materyaller ve Araştırmalar, Türk
Tarih Kurumu Basımevi, Ankara, 2000
KAFESOĞLU, İbrahim; Türk Bozkur Kültürü, Türk Kültürünü Araştırma Enstitüsü, Ankara, 1987
KALAFAT, Yaşar, İslamiyet ve Türk Halk İnançları, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1857;
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|