|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD574 | DÜNYADA VE TÜRKİYE’DE MASAL ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Masal türünü her yönüyle kavramayı saglamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Masal türünü ve masal inceleme metotlarını öğrenme |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Masal Türü Hakkında Bilgi, Masal nceleme Metotları, Masalların Yapısal Özellikleri, Masallarda Tip ve Motifler, Masalların Egitimsel slevleri. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Masal Nedir? Halk Edebiyatının Diger Türleriyle Farkı Nedir? | | | 2 | Masalların Yapısal ve çerik Özellikleri (Formel Unsurları) | | | 3 | Masalların Tip ve Motif Yapısı | | | 4 | Batı Masallarından Örnekler | | | 5 | Dogu Masallarından Örnekler | | | 6 | Türk Dünyası Masal Örnekleri | | | 7 | Türk Dünyası Masal Örnekleri | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Türkçe Yazılmıs Masal Kitapları | | | 10 | Masal Derleme Metotları | | | 11 | Masal Çözümleme Metotları (Fin Metodu, Psiko-analitik Metot, Propp Metodu/Yapısalcı Metot) | | | 12 | Masal Çözümleme Metotları (Fin Metodu, Psiko-analitik Metot, Propp Metodu/Yapısalcı Metot) | | | 13 | Masal Çözümleme Metotları (Göstergebilimsel Yaklasımlar) | | | 14 | Masal Çözümleme Metotları (Göstergebilimsel Yaklasımlar) | | | 15 | Masalların Egitimsel İşlevleri | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Alptekin, A. Berat (2003), Kazak Masallarından Seçmeler, Ankara, Akçag Yayınları. Boratav, P. Naili (1992), Zaman Zaman çinde, stanbul, Adam Yayınları. Eberdhard W.-Boratav Pertev Naili (1958), Typen Türkischer Volkmärchen, Wiesbaden. Günay, Umay (1975), Elazıg Masalları (nceleme), Erzurum. Hamilton, J. Russel (1998), yi ve Kötü Prens Öyküsü, (Çev. Vedat Köken), Ankara, TDK Yayınları.Kaya, Ceval (1994), Uygurca Altun Yaruk/Giris, Metin ve Dizin, Ankara. Sakaoglu, Saim (1999), Masal Arastırmaları, Ankara, Akçag Yayınları. Sakaoglu, Saim (1973), Gümüshane Maalları, Ankara Seyidoglu, Bilge (1975), Erzurum Halk Masalları Üzerinde Arastırmalar, Ankara. Spies, Otto (1967), Türkische Märchen, Düsseldorf . Tezel, Naki (1985), Türk Masalları, Ankara, Kültür ve Turizm Bakanlıgı Yayınları. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|