BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD572TÜRK FOLKLOR TARİHİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Türk folklorunun gelişim evrelerini incelemek. Türk folkloru üzerine çalışmalar yapan kişileri ve eserlerini öğretmek. Folklorun sistematik bir bilim dalı haline gelmesinde yapılan faaliyet ve çalışmaları değerlendirmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11.Türkiye’deki halk bilimi çalışmalarını kavrar. 2-Türkiye’de halk bilimi alanında çalışma yapmış önemli kişileri tanır. 3-Türkiye’de halk bilimi alanında çalışma yapan önemli kurumlar hakkında bilgi edinir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Ziya Gökalp, Rıza Tevfik Bölükbaşı, Mehmet Fuad Köprülü gibi bilim adamlarının folklor çalışmaları ve folklor hakkındaki görüşleri işlenir. Folklor dernekleri ve bu derneklerin faaliyetleri anlatılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk bilimi kavramı ve Türkiye’deki ilk çalışmalar.00
2Ziya Gökalp, Fuat Köprülü ve Rıza Tevfik’in makaleleri.
3Türkiye Cumhuriyeti’nin kurulması ve ilk halk bilimi çalışmaları.
4Darülfünun’un derleme faaliyetleri.
5Halk Bilgisi Derneği’nin derneğinin kuruşu
6Halk Bilgisi Derneği’nin derleme faaliyetleri
7Halk Bilgisi Derneği’ne ait yayınlar.
8Ara Sınav
9Derneğe ait dergiler
10Halkevlerinin kuruluşu.
11Halkevlerinin dergileri ve yayınları.
121960 sonrası halk bilimi çalışmaları
13Türk Folklor Kurumu
14 Günümüzde halk bilimi çalışmaları.
15 Günümüzde halk bilimi çalışmaları.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çobanoğlu, Özkul 2002. Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yayınları, Ankara.Ekici, Metin 2011. Halk Bilgisi (Folklor), Geleneksel Yayıncılık, Ankara.Yıldırım, Dursun 1998. Türk Bitiği, Akçağ Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek