BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD562YENİ TÜRK EDEBİYATINDA ELEŞTİRİ Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Eleştirel düşüncenin doğuşu. Sanat ve edebiyat eserlerine yaklaşım tarzlarını eleştiri yöntemleri etrafında değerlendirmek. Batıda eleştirinin mahiyeti ve kuramlarını görmek. Edebiyatımızda Tanzimat'tan önce ve Tanzimat'tan sonra Eleştirinin mahiyeti meseleleri ve ilkeleri. Tanzimat’tan İkinci Meşrutiyet Dönemine kadarki edebiyat eleştirisi tarihini, eleştirilerin dayandığı teorik arka planı ve eleştiri metinlerini tespit edip değerlendirmeyi, öğretmek ve kavratmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11 Eleştirel düşünceyi kazanmak. 2 Türk Düşünce , Sanat ve edebiyat hayatında Eleştirinin mahiyetini ve meselelerini görmek 3 Eleştiri yöntemlerini tanımak. 4 Namık Kemal'den başlayarak Nurullah Ataç, Hüseyin Cöntürk ve Nurdan Gürbilek'e kadar Türk edebiyatındaki yeni eleştiri yöntemleri ele almak.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Eleştirinin mahiyeti ilkeleri ve yöntemleri doğrultusunda sanat ve edebiyat eserlerine yaklaşım tarzlarını kavratmak. Eleştirel okumalarda öznel ve nesnel davranış biçimlerini görmek. Objektif eleştirinin değer ölçütlerini belirlemek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tanzimat döneminde edebî eleştiri.00
2Ara Nesil döneminde edebî eleştiri
3Servet-i Fünun döneminde edebî eleştiri.
4Fecr-i âtî döneminde edebî eleştiri.
5Milli Edebiyat döneminde edebî eleştiri
6Tek Partili Dönemde edebî eleştiri
71950-1960 arası edebî eleştiri
8Ara Sınav
9 1960-1970 arası edebî eleştiri
101970-1980 arası edebî eleştiri
111980-1990 arası edebî eleştiri.
12 1990-2000 arası edebî eleştiri
132000-2010 arası edebi eleştiri
14 2010 sonrası edebî eleştiri
15Türk edebiyatında eleştirinin sorunları
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Berna Moran,Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, iletişim Yayınları, İstanbul 2014 Bilge Ercilesun, Servet-i Fünun?da Edebî Tenkit, Eilli Eğitim Bakanlığı,İstanbul 1994 Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler, dDergâh Yayınları, İstanbul 1998 Namık Kemal?in Türk Dili ve Edebiyatı Üzerine Görüşleri, Haz. Kâzım Yetiş, Ed. Fak. Yay., İstanbul 1989 Erdoıan Erbay, Eskiler ve Yeniler, Akademik Araştırmalar, Erzurum 1997 Himmet Uç, Ilımlılar ve Edebî Tenkid, Dicle > Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Erzurum 1990 Bilge Ercilesun, İkinci Meşrutiyet Devrinde Tenkit, Türk Kültürü Araştırmaları Enstitüsü, Ankara 1995 Olcay Önertoy, Edebiyatımızda Eleştiri, -Tanzimat ve Servet-i Fünun Dönemleri- Dilve Türih- Coğrafya Fakültesi Basımevi, Ankara 1980 Komisyon, Hece, Eleştiri Özel sayısı 77/78/79 Hece Yayınları, Ankara 2003 İnci Enginün, Tanzimat?tan Cumhuriyet?e (1839-1923), Dergâh Yayınları, İstanbul 2006 Agâh Sırrı Levend, Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, Türk tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1960 Tanzimat?tan Cumhuriyet?e Türkiye Ansiklopedisi, C. 2. İletişim Yayınları İstanbul. Hüseyin Özçelebi- Betül Özçelebi, Cumhuriyet Döneminde Edebi Eleştiri (1923- 1938, 1939 -1950), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul 2003
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek