|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD562 | YENİ TÜRK EDEBİYATINDA ELEŞTİRİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Eleştirel düşüncenin doğuşu. Sanat ve edebiyat eserlerine yaklaşım tarzlarını eleştiri yöntemleri etrafında değerlendirmek. Batıda eleştirinin mahiyeti ve kuramlarını görmek. Edebiyatımızda Tanzimat'tan önce ve Tanzimat'tan sonra Eleştirinin mahiyeti meseleleri ve ilkeleri. Tanzimat’tan İkinci Meşrutiyet Dönemine kadarki edebiyat eleştirisi tarihini, eleştirilerin dayandığı teorik arka planı ve eleştiri metinlerini tespit edip değerlendirmeyi, öğretmek ve kavratmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1 Eleştirel düşünceyi kazanmak.
2 Türk Düşünce , Sanat ve edebiyat hayatında Eleştirinin mahiyetini ve meselelerini görmek
3 Eleştiri yöntemlerini tanımak.
4 Namık Kemal'den başlayarak Nurullah Ataç, Hüseyin Cöntürk ve Nurdan Gürbilek'e kadar Türk edebiyatındaki yeni eleştiri yöntemleri ele almak. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Eleştirinin mahiyeti ilkeleri ve yöntemleri doğrultusunda sanat ve edebiyat eserlerine yaklaşım tarzlarını kavratmak. Eleştirel okumalarda öznel ve nesnel davranış biçimlerini görmek. Objektif eleştirinin değer ölçütlerini belirlemek. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tanzimat döneminde edebî eleştiri. | 0 | 0 | 2 | Ara Nesil döneminde edebî eleştiri | | | 3 | Servet-i Fünun döneminde edebî eleştiri. | | | 4 | Fecr-i âtî döneminde edebî eleştiri. | | | 5 | Milli Edebiyat döneminde edebî eleştiri | | | 6 | Tek Partili Dönemde edebî eleştiri | | | 7 | 1950-1960 arası edebî eleştiri | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | 1960-1970 arası edebî eleştiri | | | 10 | 1970-1980 arası edebî eleştiri | | | 11 | 1980-1990 arası edebî eleştiri. | | | 12 | 1990-2000 arası edebî eleştiri | | | 13 | 2000-2010 arası edebi eleştiri | | | 14 | 2010 sonrası edebî eleştiri | | | 15 | Türk edebiyatında eleştirinin sorunları | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Berna Moran,Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, iletişim Yayınları, İstanbul 2014 Bilge Ercilesun, Servet-i Fünun?da Edebî Tenkit, Eilli Eğitim Bakanlığı,İstanbul 1994 Ahmet Hamdi Tanpınar, Edebiyat Üzerine Makaleler, dDergâh Yayınları, İstanbul 1998 Namık Kemal?in Türk Dili ve Edebiyatı Üzerine Görüşleri, Haz. Kâzım Yetiş, Ed. Fak. Yay., İstanbul 1989 Erdoıan Erbay, Eskiler ve Yeniler, Akademik Araştırmalar, Erzurum 1997 Himmet Uç, Ilımlılar ve Edebî Tenkid, Dicle >
Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Erzurum 1990 Bilge Ercilesun, İkinci Meşrutiyet Devrinde Tenkit, Türk Kültürü Araştırmaları Enstitüsü, Ankara 1995 Olcay Önertoy, Edebiyatımızda Eleştiri, -Tanzimat ve Servet-i Fünun Dönemleri- Dilve Türih- Coğrafya Fakültesi Basımevi, Ankara 1980 Komisyon, Hece, Eleştiri Özel sayısı 77/78/79 Hece Yayınları, Ankara 2003 İnci Enginün, Tanzimat?tan Cumhuriyet?e (1839-1923), Dergâh Yayınları, İstanbul 2006 Agâh Sırrı Levend, Türk Dilinde Gelişme ve Sadeleşme Evreleri, Türk tarih Kurumu Basımevi, Ankara 1960 Tanzimat?tan Cumhuriyet?e Türkiye Ansiklopedisi, C. 2. İletişim Yayınları İstanbul. Hüseyin Özçelebi- Betül Özçelebi, Cumhuriyet Döneminde Edebi Eleştiri (1923- 1938, 1939 -1950), Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, İstanbul 2003 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|