BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD560ÇAĞDAŞ TÜRK ROMANI-II Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Cumhuriyet Dönemi Türk romanının tarihi gelişiminin yorumlanabilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Edebiyat eleştirisi konusunda dünyada ve Türkiye de yapılan çalışmaları karşılaştırmalı olarak kavratabilme.
2Teorik incelemelerin edebiyat eğitiminde kullanımının önemini kavratabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Cumhuriyet Devri Türk romanı
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Cumhuriyet devri Türk edebiyatında romanın doğuşu ve gelişimi
2Genel hatlarıyla Cumhuriyet romanının tarihçesi
3Cumhuriyet döneminin ilk romancıları
41940 Sonrası Cumhuriyet Romanın Tasnifi
5Tanpınar’ın “Huzur” ve “Saatleri Ayarlama Enstitüsü” romanlarının tahlili
6Tanpınar’ın “Huzur” ve “Saatleri Ayarlama Enstitüsü” romanlarının tahlili
7Tanpınar’ın “Huzur” ve “Saatleri Ayarlama Enstitüsü” romanlarının tahlili
8ara sınav
9Kemal Tahir ve roman anlayışı
10Kemal Tahir’in “Devlet Ana” romanının tahlili
11Orhan Kemal’in “Bereketli Topraklar Üzerinde” ve “Kanlı Topraklar” romanlarının tahlili
12Oğuz Atay’ın roman anlayışı
13Oğuz Atay’ın “Tutunamayanlar” romanının tahlili
14Yusuf Atılgan’ın “Aylak Adam” romanının tahlili
15Türk romanında ikinci dönem romanının özellikleri
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aktaş, Şerif. “Cumhuriyet Devri Türk Edebiyatı”, Türk Dünyası El Kitabı, Ankara: 1992, s. 503-547. Bezirci, Asım. İkinci Yeni Olayı, İstanbul: 1974. Doğan, Mehmet H., Yüzyılın Türk Şiiri (1900-2000), İstanbul: 2002. Enginün, İnci, Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı, İstanbul: 2001. Enginün, İnci, “Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatı”, Türkler, Ankara: 2002, s. 107-141. Kaplan, Mehmet, Enginün İ., Kerman Z., Birinci N., Uçman A., Atatürk Devri Türk Edebiyatı I-II, Ankara: 1981-1982. Kaplan, Mehmet, Enginün İ., Kerman Z., Birinci N., Uçman A., Atatürk Devri Fikir Hayatı I-II, Ankara: 1981. Kaplan, Mehmet, Şiir Tahlilleri I-II, İstanbul: 1981, 2000. Kurdakul, Şükran, Çağdaş Türk Edebiyatı, 2 c., İstanbul: 1986. Mutluay, Rauf, 50 Yılın Türk Edebiyatı, İstanbul: 1973. Necatigil, Behçet, Edebiyatımızda Eserler Sözlüğü, İstanbul: 1970. Necatigil, Behçet, Edebiyatımızda İsimler Sözlüğü, (Yayına haz. Hilmi Yavuz-Enver Ercan), 19.b., İstanbul: 2000. Oktay, Ahmet, “Eleştiri”, Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi, c. 13, Ankara:
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek