BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD558ŞİİR TİPOLOJİLERİ Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Klasik ve modern şiir tiplerinin tespit edilerek bir tipoloji haritasının oluşturulması. Tipoloji kavramını değerlendirmek. Şiiri tipolojik yaklaşımla değerlendirmeyi öğrenmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Farklı şiir tipolojileri arasında mukayese yapabilme 2. Klasik şiir tipolojileri hakkında fikir sahibi olabilme 3. Modern şiir tipolojileri hakkında fikir sahibi olabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Tipoloji kavramı, tipoloji haritası, Şiir türünde meydana gelen tipolojiler
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Şiir tipolojisi nedir.00
2Klasik şiirde şiir tipolojileri
3Modern şiirde şiir tipolojileri
4Modern şiirde şiir tipolojileri.
5Klasik şiirde şiir tipolojileri
6Divan şiirinde şiir tipolojileri
7Şiir tipolojsinin edebiyattaki yeri ve önemi.
8Ara Sınav
9Divan şiirinde şiir tipolojileri.
10Tanzimat edebiyatında şiir tipolojileri
11 1950 öncesi Türk edebiyatın şiir tipolojileri
12 1950 öncesi Türk edebiyatın şiir tipolojileri
13 1960 sonrası Türk edebiyatın şiir tipolojileri
141980 sonrası Türk edebiyatın şiir tipolojileri
151980 sonrası Türk edebiyatın şiir tipolojileri
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Staël, Madame de. 1952. Edebiyata Dair (Çev. Safiye ve Vahdi Hatay). Milli Eğitim Basımevi. ss. 446, Ankara.Said, Edward. 2006. Kış Ruhu. (Çev. Tuncay Birkan). Metis Yayınları. ss. 246, İstanbul. Pospelov, Gennadiy Nikolayaviç. 2000. Edebiyat Bilimi. (Çev. Yılmaz Onay). Evrensel Basım Yayın. ss. 592, İstanbul. Eagleton, Terry. 2011. Edebiyat Kuramı. (Çev. Esen Tarım) Ayrıntı Yayınları. ss. 272, İstanbul. Sarı, Ahmet. 2006.Türk ve Alman Poetikasının Kitabı, Salkımsöğüt Yayınları. ss. 415, Erzurum. 
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek