Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD558 | ŞİİR TİPOLOJİLERİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Klasik ve modern şiir tiplerinin tespit edilerek bir tipoloji haritasının oluşturulması. Tipoloji kavramını değerlendirmek. Şiiri tipolojik yaklaşımla değerlendirmeyi öğrenmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1. Farklı şiir tipolojileri arasında mukayese yapabilme
2. Klasik şiir tipolojileri hakkında fikir sahibi olabilme
3. Modern şiir tipolojileri hakkında fikir sahibi olabilme. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Tipoloji kavramı, tipoloji haritası, Şiir türünde meydana gelen tipolojiler |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Şiir tipolojisi nedir. | 0 | 0 | 2 | Klasik şiirde şiir tipolojileri | | | 3 | Modern şiirde şiir tipolojileri | | | 4 | Modern şiirde şiir tipolojileri. | | | 5 | Klasik şiirde şiir tipolojileri | | | 6 | Divan şiirinde şiir tipolojileri | | | 7 | Şiir tipolojsinin edebiyattaki yeri ve önemi. | | | 8 | Ara Sınav
| | | 9 | Divan şiirinde şiir tipolojileri. | | | 10 | Tanzimat edebiyatında şiir tipolojileri | | | 11 | 1950 öncesi Türk edebiyatın şiir tipolojileri | | | 12 | 1950 öncesi Türk edebiyatın şiir tipolojileri | | | 13 | 1960 sonrası Türk edebiyatın şiir tipolojileri | | | 14 | 1980 sonrası Türk edebiyatın şiir tipolojileri | | | 15 | 1980 sonrası Türk edebiyatın şiir tipolojileri | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Staël, Madame de. 1952. Edebiyata Dair (Çev. Safiye ve Vahdi Hatay). Milli Eğitim Basımevi. ss. 446, Ankara.Said, Edward. 2006. Kış Ruhu. (Çev. Tuncay Birkan). Metis Yayınları. ss. 246, İstanbul. Pospelov, Gennadiy Nikolayaviç. 2000. Edebiyat Bilimi. (Çev. Yılmaz Onay). Evrensel Basım Yayın. ss. 592, İstanbul. Eagleton, Terry. 2011. Edebiyat Kuramı. (Çev. Esen Tarım) Ayrıntı Yayınları. ss. 272, İstanbul. Sarı, Ahmet. 2006.Türk ve Alman Poetikasının Kitabı, Salkımsöğüt Yayınları. ss. 415, Erzurum. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|