BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD552METİN MERKEZLİ TEORİLERSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, halk bilimi kuramlarının tanıtılmasını ve kavranmasını sağlamak. Metin merkezli teorilerin neler olduğunu belirleyip bunların işlevleri üzerinde durmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11. Metin merkezli halk bilimi kuramlarını kavrar. 2. Metin merkezli ve bağlam merkezli halk bilimi kuramları arasındaki farkları kavrar.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Tarihi-Coğrafi Fin Okulu , epik kanunlar teori,metin merkezli ve bağlam merkezli halk bilimi kuramlarının karşılaştırılması,Antti Aarne nin Masal tip kataloğu, Stith Thompson'un halk edebiyatı motif indeksi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Metin ve unsurları.00
2Metin Türleri
3Modern Edebiyat Teorileri
4Edebiyat ve eleştiri ilişkisi.
5Metin dilbilimsel eleştiri.
6Metin merkezli teoriler.
7Metin dillimsel eleştiri.
8Ara Sınav
9Göstergebilimsel eleştiri.
10Göstergebilimsel metin okuma uygulamaları.
11Örnek Metin Çözümlemeleri
12Metindilbilimsel metin okuma uygulamaları
13Örnek Metin Çözümlemeleri
14Göstergebilimsel eleştiri ve Metindilbilimsel eleştiri farkları
15Metin Çalışması
16Dönem Sonu Sınav
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Özkul Çobanoğlu, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yayınları,Ankara, 1999. Abdurrrahman Güzel, Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2003. Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007. Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 2000. Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1994. Julius Krohn, Kaarle Krohn; Halk Bilimi Yöntemi, Çev. Günsel İçöz, Atatürk Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Türk Dil Kurumu Yayınları:651, Ankara, 1996. Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000. Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı , Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1992.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek