|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD552 | METİN MERKEZLİ TEORİLER | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, halk bilimi kuramlarının tanıtılmasını ve kavranmasını sağlamak. Metin merkezli teorilerin neler olduğunu belirleyip bunların işlevleri üzerinde durmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1. Metin merkezli halk bilimi kuramlarını kavrar.
2. Metin merkezli ve bağlam merkezli halk bilimi kuramları arasındaki farkları kavrar. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Tarihi-Coğrafi Fin Okulu , epik kanunlar teori,metin merkezli ve bağlam merkezli halk bilimi kuramlarının karşılaştırılması,Antti Aarne nin Masal tip kataloğu, Stith Thompson'un halk edebiyatı motif indeksi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Metin ve unsurları. | 0 | 0 | 2 | Metin Türleri | | | 3 | Modern Edebiyat Teorileri | | | 4 | Edebiyat ve eleştiri ilişkisi. | | | 5 | Metin dilbilimsel eleştiri. | | | 6 | Metin merkezli teoriler. | | | 7 | Metin dillimsel eleştiri. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Göstergebilimsel eleştiri. | | | 10 | Göstergebilimsel metin okuma uygulamaları. | | | 11 | Örnek Metin Çözümlemeleri
| | | 12 | Metindilbilimsel metin okuma uygulamaları | | | 13 | Örnek Metin Çözümlemeleri | | | 14 | Göstergebilimsel eleştiri ve Metindilbilimsel eleştiri farkları | | | 15 | Metin Çalışması | | | 16 | Dönem Sonu Sınav | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Özkul Çobanoğlu, Halkbilimi Kuramları ve Araştırma Yöntemleri Tarihine Giriş, Akçağ Yayınları,Ankara, 1999.
Abdurrrahman Güzel, Ali Torun, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2003.
Ed. M. Öcal Oğuz, Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, , Grafiker Yayınları, Ankara 2007.
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 2000.
Berna Moran, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul, 1994.
Julius Krohn, Kaarle Krohn; Halk Bilimi Yöntemi, Çev. Günsel İçöz, Atatürk Dil ve Tarih Yüksek Kurumu, Türk Dil Kurumu Yayınları:651, Ankara, 1996.
Pertev Naili Boratav, Halk Edebiyatı Dersleri, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul, 2000.
Pertev Naili Boratav, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı , Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1992. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|