BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD550TÜRK EDEBİYATININ YENİLEŞME SERÜVENİ Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Türk edebiyatının yenileşme dönemi hakkında bilgi vermek. Yenileşme döneminin özelliklerini ortaya koymak. Yenileşme dönemi eserlerinden örnek metinler sunmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11-Öğrenci Türk edebiyatının dönemlerini öğrenir. 2-Türk edebiyatının yenileşmesi süreci hakkında bilgi sahibi olur. 3. Yenileşme dönemini örnek metinler üzerinde değerlendirir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türk edebiyatının yenileşme serüveni, yenileşmeye etki eden amiller, yeni türler, muhteva ve şekil yenilikleri, eski ve yeni mukayesesi, tartışmaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Yenilik hareketlerine genel bir bakış00
219. asırdaki yenilik hareketleri.
3Türk edebiyatının yenileşmesine etki eden faktörler.
4Eski edebiyatın durumu.
5Şinasi ve Türk edebiyatında yaptığı yenilikler.
6 Namık Kemal’in Türk edebiyatının yenileşme serüvenindeki rolü.
7 Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Türk edebiyatının yenileşmesindeki önemi.
8Ara Sınav
9Recaizade’nin Türk edebiyatının yenileşme serüvenindeki yeri.
10Servet-i fünuncuların Türk edebiyatında yaptıkları yenilikler.
11Milli edebiyat ve memleket edebiyatı.
12Türk edebiyatının yenileşmesi esnasındaki edebi tartışmalar
13 Garip hareketinin Türk edebiyatının yenileşme serüvenindeki yeri.
14 II. Yeni hareketinin Türk edebiyatının yenileşme serüvenindeki yeri.
15 Yenileşmenin neresindeyiz?
16Dönem sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
npınar, Ahmet Hamdi,2012, On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, ss. 656, Dergâh Yayınları, İstanbul, Budak, Ali,2013, Batılılaşma ve Türk Edebiyatı- Lale Devri’nden Tanzimat’a Yenileşme, ss. 616, Bilge, İstanbul.Türk Edebiyatı Tarihi III, 2007, Gen. Edt. T. Sait Halman, ss. 467, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, İstanbul.Okay, Orhan, 2008, Batı Medeniyeti Karşısında AhmedMidhad Efendi, ss. 488, Dergah Yayınları, İstanbul.Karaca, Alaattin, 2010, İkinci Yeni Poetikası,ss. 515, Hece Yayınları, Ankara.Ecevit, Yıldız, 2014, Türk Romanında Postmodernist Açılımlar. ss. 240, İletişim Yayınları, İstanbul.Evin, Ahmet,2004, Türk Romanının Kökenleri ve Gelişimi, ss. 320, Agora Kitaplığı,İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek