|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD550 | TÜRK EDEBİYATININ YENİLEŞME SERÜVENİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Türk edebiyatının yenileşme dönemi hakkında bilgi vermek. Yenileşme döneminin özelliklerini ortaya koymak. Yenileşme dönemi eserlerinden örnek metinler sunmak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1-Öğrenci Türk edebiyatının dönemlerini öğrenir.
2-Türk edebiyatının yenileşmesi süreci hakkında bilgi sahibi olur.
3. Yenileşme dönemini örnek metinler üzerinde değerlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Türk edebiyatının yenileşme serüveni, yenileşmeye etki eden amiller, yeni türler, muhteva ve şekil yenilikleri, eski ve yeni mukayesesi, tartışmaları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Yenilik hareketlerine genel bir bakış | 0 | 0 | 2 | 19. asırdaki yenilik hareketleri. | | | 3 | Türk edebiyatının yenileşmesine etki eden faktörler. | | | 4 | Eski edebiyatın durumu. | | | 5 | Şinasi ve Türk edebiyatında yaptığı yenilikler. | | | 6 | Namık Kemal’in Türk edebiyatının yenileşme serüvenindeki rolü. | | | 7 | Abdülhak Hâmid Tarhan’ın Türk edebiyatının yenileşmesindeki önemi. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Recaizade’nin Türk edebiyatının yenileşme serüvenindeki yeri. | | | 10 | Servet-i fünuncuların Türk edebiyatında yaptıkları yenilikler. | | | 11 | Milli edebiyat ve memleket edebiyatı. | | | 12 | Türk edebiyatının yenileşmesi esnasındaki edebi tartışmalar | | | 13 | Garip hareketinin Türk edebiyatının yenileşme serüvenindeki yeri. | | | 14 | II. Yeni hareketinin Türk edebiyatının yenileşme serüvenindeki yeri. | | | 15 | Yenileşmenin neresindeyiz? | | | 16 | Dönem sonu sınavı. | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | npınar, Ahmet Hamdi,2012, On Dokuzuncu Asır Türk Edebiyatı Tarihi, ss. 656, Dergâh Yayınları, İstanbul, Budak, Ali,2013, Batılılaşma ve Türk Edebiyatı- Lale Devri’nden Tanzimat’a Yenileşme, ss. 616, Bilge, İstanbul.Türk Edebiyatı Tarihi III, 2007, Gen. Edt. T. Sait Halman, ss. 467, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, İstanbul.Okay, Orhan, 2008, Batı Medeniyeti Karşısında AhmedMidhad Efendi, ss. 488, Dergah Yayınları, İstanbul.Karaca, Alaattin, 2010, İkinci Yeni Poetikası,ss. 515, Hece Yayınları, Ankara.Ecevit, Yıldız, 2014, Türk Romanında Postmodernist Açılımlar. ss. 240, İletişim Yayınları, İstanbul.Evin, Ahmet,2004, Türk Romanının Kökenleri ve Gelişimi, ss. 320, Agora Kitaplığı,İstanbul. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|