Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD546 | KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA EDEBÎ MUHİTLER | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Klasik Türk edebiyatı şairlerinin yetiştiği muhitleri öğrenme, zirve şairlerin üslup özelliklerini tanıma ve edebiyat tarihinde takipçilerini araştırma. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1.Öğrenci, klasik edebiyatın meydana getirildiği edebi muhitler hakkında bilgi sahibi olur.
2.Öğrenci, klasik Türk edebiyatının zirve şahsiyetlerinin edebi özelliklerini tanır.
3.Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler.
4.Mezunlar, bilgiyi kullanabilir/uygulayabilirler, mukayeseli çalışmalar yapabilirler. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Klasik Türk edebiyatının meydana getirildiği muhitler: saltanat merkezleri, vilayetler, toplantı yerleri. Klasik edebiyatta zirve şahsiyetler, üslup özellikleri ve onları takip eden çağdaşı ve sonraki şairler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Edebî muhît kavramı. | 0 | 0 | 2 | Edebî muhitleri oluşturan etkenler. | | | 3 | Edebî muhitlerin edebiyata kazanımları. | | | 4 | Devlet merkezi olarak İstanbul ve edebî muhitleri. | | | 5 | Edebî muhit olarak Edirne, Bursa. | | | 6 | Edebî muhit olarak Padişah Sarayları Devlet | | | 7 | Edebî muhit olarak diğer devlet büyüklerinin konakları | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Şairlerin toplandığı mekanlar: Meyhaneler. | | | 10 | Şairlerin toplandığı mekanlar: Dükkanlar. | | | 11 |
Edebî muhit olarak Kütahya, Trabzon. | | | 12 | Edebî muhit olarak sancaklar ve şehzade sarayları. | | | 13 | Şairlerin toplandığı mekanlar: Şuara meclisleri. | | | 14 | Anadolu’da edebî muhitler Konya, Manisa. | | | 15 | Ders kazanımları ile ilgili genel değerlendirme. | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İpekten, Haluk.1996. Divan Edebiyatında Edebî Muhitler, MEB Yay., İstanbul.Çavuşoğlu, Mehmet. 1986. “Divan Şiiri”, Türk Dili, s. 415-416-417, Ankara.İhsanoğlu, Ekmeleddin. 2000. Osmanlı Coğrafya Literatürü Tarihi=History of Geographical Literature During the Ottoman Period, IRCICA, İstanbul.Pakalin, Mehmet Zeki. 1993. Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri Sözlüğü I-III, İstanbul.Coşkun, Menderes. 2002. Manzum ve Mensur Osmanlı Hac Seyahatnameleri ve Nâbî’nin Tuhfetü’l-Harameyn’i, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|