BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD546KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA EDEBÎ MUHİTLERSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Klasik Türk edebiyatı şairlerinin yetiştiği muhitleri öğrenme, zirve şairlerin üslup özelliklerini tanıma ve edebiyat tarihinde takipçilerini araştırma.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11.Öğrenci, klasik edebiyatın meydana getirildiği edebi muhitler hakkında bilgi sahibi olur. 2.Öğrenci, klasik Türk edebiyatının zirve şahsiyetlerinin edebi özelliklerini tanır. 3.Mezunlar, bu disiplini/disiplin kısmını profesyonel olarak eğitim-öğretim kuruluşlarında öğretebilirler. 4.Mezunlar, bilgiyi kullanabilir/uygulayabilirler, mukayeseli çalışmalar yapabilirler.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Klasik Türk edebiyatının meydana getirildiği muhitler: saltanat merkezleri, vilayetler, toplantı yerleri. Klasik edebiyatta zirve şahsiyetler, üslup özellikleri ve onları takip eden çağdaşı ve sonraki şairler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Edebî muhît kavramı.00
2Edebî muhitleri oluşturan etkenler.
3Edebî muhitlerin edebiyata kazanımları.
4Devlet merkezi olarak İstanbul ve edebî muhitleri.
5Edebî muhit olarak Edirne, Bursa.
6 Edebî muhit olarak Padişah Sarayları Devlet
7 Edebî muhit olarak diğer devlet büyüklerinin konakları
8Ara Sınav
9Şairlerin toplandığı mekanlar: Meyhaneler.
10Şairlerin toplandığı mekanlar: Dükkanlar.
11 Edebî muhit olarak Kütahya, Trabzon.
12Edebî muhit olarak sancaklar ve şehzade sarayları.
13Şairlerin toplandığı mekanlar: Şuara meclisleri.
14Anadolu’da edebî muhitler Konya, Manisa.
15 Ders kazanımları ile ilgili genel değerlendirme.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İpekten, Haluk.1996. Divan Edebiyatında Edebî Muhitler, MEB Yay., İstanbul.Çavuşoğlu, Mehmet. 1986. “Divan Şiiri”, Türk Dili, s. 415-416-417, Ankara.İhsanoğlu, Ekmeleddin. 2000. Osmanlı Coğrafya Literatürü Tarihi=History of Geographical Literature During the Ottoman Period, IRCICA, İstanbul.Pakalin, Mehmet Zeki. 1993. Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri Sözlüğü I-III, İstanbul.Coşkun, Menderes. 2002. Manzum ve Mensur Osmanlı Hac Seyahatnameleri ve Nâbî’nin Tuhfetü’l-Harameyn’i, Kültür Bakanlığı Yay., Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek