BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD540KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA SEMBOLİK ANLATIMIN TARİHÎ GELİŞİMİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Klasik Türk edebiyatında sembolik anlatımı tanıtmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1- Sembolik anlatımın edebiyattaki anlamlarını kavrayabilmek. 2- Sembolik anlatımın şiirdeki uygulamalarına vakıf olabilmek. 3- Sembolik anlatımın nesirdeki uygulamalarına vakıf olabilmek. 4- Alegori-mazmun-sembol-simge-imge mukayesesi yapabilmek. 5- Örnek metinlerde sembolik anlatımı tespit edebilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Sembolik anlatım nedir? Sembolik anlatımın özellikleri nedir? Klasik Türk edebiyatında sembolik anlatımın tarihî gelişimi. Örnek metinler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sembolik anlatım nedir?00
2Klasik Türk şiirinde sembolik anlatımlı eserler.
3Sembolik eserlerde anlatım tarzı ve izahı.
4Sembol-simge-mazmun-alegori mukayesesi.
5Sembolik Anlatımlı eserlerden Har-nâme
6 Sembolik Anlatımlı eserlerden Çeng-nâme.
7Sembolik Anlatımlı eserlerden Hüsn ü Dil.
8Ara Sınav
9Sebk-i Hindî ve sembolik Anlatım.
10Sembolik Anlatımlı eserlerden Hüsn ü Aşk.
11Sembolik Anlatımlı eserlerden Hüsn ü Dil
12Sembolik Anlatımlı eserlerden Mihr ü Mâh.
13 Örnek metin çözümlemeleri.
14 Örnek metin çözümlemeleri.
15 Örnek metin çözümlemeleri.
16Dönem sonu sınavı.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Eliade, Mircea. 1992. İmgeler Simgeler, Gece Yayınları, Ankara.Pala, İskender. 1995. Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Akçağ, Ankara.Yıldırım, Ali. 2002. “Nedim’in Şiirlerinde Somutlaştırma” F.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, C.12, S.2, s. 211-218 Yakıt, İsmail. 1993. Batı Düşüncesi ve Mevlânâ, Ötüken Yay., İstanbul.Doğan, Muhammed Nur. 2008. Hüsn ü Aşk, Yelkenli Kitap Yay., İstanbul.Aktaş, Şerif.1993. Edebiyatta Üslup ve Problemleri, Akçağ Yay., Ankara.Aktaş, Şerif. 2005. Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş, Akçağ Yay., Ankara.Olgun, Tahir. 1994.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek