Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD540 | KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA SEMBOLİK ANLATIMIN TARİHÎ GELİŞİMİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Klasik Türk edebiyatında sembolik anlatımı tanıtmak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | - Sembolik anlatımın edebiyattaki anlamlarını kavrayabilmek.
2- Sembolik anlatımın şiirdeki uygulamalarına vakıf olabilmek.
3- Sembolik anlatımın nesirdeki uygulamalarına vakıf olabilmek.
4- Alegori-mazmun-sembol-simge-imge mukayesesi yapabilmek.
5- Örnek metinlerde sembolik anlatımı tespit edebilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Sembolik anlatım nedir? Sembolik anlatımın özellikleri nedir? Klasik Türk edebiyatında sembolik anlatımın tarihî gelişimi. Örnek metinler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Sembolik anlatım nedir? | 0 | 0 | 2 | Klasik Türk şiirinde sembolik anlatımlı eserler. | | | 3 | Sembolik eserlerde anlatım tarzı ve izahı. | | | 4 | Sembol-simge-mazmun-alegori mukayesesi. | | | 5 | Sembolik Anlatımlı eserlerden Har-nâme | | | 6 | Sembolik Anlatımlı eserlerden Çeng-nâme. | | | 7 | Sembolik Anlatımlı eserlerden Hüsn ü Dil. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Sebk-i Hindî ve sembolik Anlatım. | | | 10 | Sembolik Anlatımlı eserlerden Hüsn ü Aşk. | | | 11 | Sembolik Anlatımlı eserlerden Hüsn ü Dil | | | 12 | Sembolik Anlatımlı eserlerden Mihr ü Mâh. | | | 13 | Örnek metin çözümlemeleri. | | | 14 | Örnek metin çözümlemeleri. | | | 15 | Örnek metin çözümlemeleri. | | | 16 | Dönem sonu sınavı. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Eliade, Mircea. 1992. İmgeler Simgeler, Gece Yayınları, Ankara.Pala, İskender. 1995. Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü, Akçağ, Ankara.Yıldırım, Ali. 2002. “Nedim’in Şiirlerinde Somutlaştırma” F.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, C.12, S.2, s. 211-218 Yakıt, İsmail. 1993. Batı Düşüncesi ve Mevlânâ, Ötüken Yay., İstanbul.Doğan, Muhammed Nur. 2008. Hüsn ü Aşk, Yelkenli Kitap Yay., İstanbul.Aktaş, Şerif.1993. Edebiyatta Üslup ve Problemleri, Akçağ Yay., Ankara.Aktaş, Şerif. 2005. Roman Sanatı ve Roman İncelemesine Giriş, Akçağ Yay., Ankara.Olgun, Tahir. 1994. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|