BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD536KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA NAZİRE VE NAZİRE GELENEĞİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Klasik Türk edebiyatında nazire ve nazire geleneğinin tanıtılması, öneminin anlatılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11- Nazire geleneği hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilme. 2- Bu geleneğin amacını kavrayabilme. 3- Nazire mecmuaları hakkında bilgi sahibi olabilme. 4- Nazire yazma kuralları hakkında bilgi sahibi olabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Nazire ve nazirecilik. Nazire mecmuaları. Türk edebiyatının kaynakları olarak nazire mecmuaları.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Nazire/nazizercilik nedir?00
2Nazire geleneğinde karşımıza çıkan kavramlar.
3Nazire ile ilgili kavramlar.
4Nakize-Nakize ilişkisi
5Serîkat-ı Şi‘riyyede Telhis ve Tazmîn
6Şiirde Tevârüd mümkün müdür?
7Türk edebiyatının kaynakları olarak nazire mecmuaları.
8Ara Sınav
9Eğirdirli Hacı Kemal ve Câmi‘ü’n-nezâir’i
10Edirneli Nazmî’nin Mecmaü’n-nezâir’i
11Pervane bin Abdullah ve Mecmû’atü’n-Nezâ’ir’i
12Hisâlî’nin Metâliü’n-nezâir’i
13(Nesh-İntihâl-Serîkat), (Mesh-İgâre), (Selh-İlmâm)
14Ömer bin Mezid’in Mecmûatü’n-nezâir’i
15 Nazirecilik ile ilgili değerlendirmeler.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
npolat, Mustafa.1982.Ömer bin Mezîd, Mecmû’atü’n-Nezâ’ir, Türk Dil Kurumu Yay., Ankara.Karataş, İbrahim Hakan. 2001. XVI. Yüzyılda Bir Nazire Şairi: Sebzî ve Nazireleri, Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.KAYA, Hasan. 2002. Pervane Beg Nazire Mecmuası (165a-199b) Transkripsiyonlu ve Edisyon Kritikli Metin, Yüksek Lisans Tezi, Marmara ÜniversitesiTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.Irkılatka, Mehmet. 2007.Nazire Geleneği İçerisinde Kerem Kasideleri, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.Güler, Saim.2006. Pervâne Beg Nazire Mecmuası (230b-261a), Yüksek Lisans Tezi, Marmara ÜniversitesiTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.Savşkan, Cem Bahadır. 2006. Pervane Beg, Mecmû’atü’n-Nezâ’ir (261a-291a) Transkripsiyonlu, Edisyon Kritikli Metin, Yüksek Lisans Tezi, Marmara ÜniversitesiTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.Baş Çetinkol, Fatma. 2006. Pervane Beg Nazire Mecmuası, Mecmû’atü’n-Neza’ir, Yüksek Lisans Tezi, Marmara ÜniversitesiTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.Aktaş, Hasan. “Nazîrecilik Geleneği ve Çağdaş Şiirimizin Ufukları”, Hece Türk Şiiri Özel Sayısı, S.53-54-55 (Mayıs-Haziran-Temmuz 2001), s.282-294. Akyüz, Kenan vd. 1997.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek