|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD536 | KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA NAZİRE VE NAZİRE GELENEĞİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Klasik Türk edebiyatında nazire ve nazire geleneğinin tanıtılması, öneminin anlatılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1- Nazire geleneği hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilme.
2- Bu geleneğin amacını kavrayabilme.
3- Nazire mecmuaları hakkında bilgi sahibi olabilme.
4- Nazire yazma kuralları hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Nazire ve nazirecilik. Nazire mecmuaları. Türk edebiyatının kaynakları olarak nazire mecmuaları. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Nazire/nazizercilik nedir? | 0 | 0 | 2 | Nazire geleneğinde karşımıza çıkan kavramlar. | | | 3 | Nazire ile ilgili kavramlar.
| | | 4 | Nakize-Nakize ilişkisi | | | 5 | Serîkat-ı Şi‘riyyede Telhis ve Tazmîn | | | 6 | Şiirde Tevârüd mümkün müdür? | | | 7 | Türk edebiyatının kaynakları olarak nazire mecmuaları. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Eğirdirli Hacı Kemal ve Câmi‘ü’n-nezâir’i | | | 10 | Edirneli Nazmî’nin Mecmaü’n-nezâir’i | | | 11 | Pervane bin Abdullah ve Mecmû’atü’n-Nezâ’ir’i | | | 12 | Hisâlî’nin Metâliü’n-nezâir’i | | | 13 | (Nesh-İntihâl-Serîkat), (Mesh-İgâre), (Selh-İlmâm) | | | 14 | Ömer bin Mezid’in Mecmûatü’n-nezâir’i | | | 15 | Nazirecilik ile ilgili değerlendirmeler. | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | npolat, Mustafa.1982.Ömer bin Mezîd, Mecmû’atü’n-Nezâ’ir, Türk Dil Kurumu Yay., Ankara.Karataş, İbrahim Hakan. 2001. XVI. Yüzyılda Bir Nazire Şairi: Sebzî ve Nazireleri, Yüksek Lisans Tezi, Boğaziçi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. İstanbul.KAYA, Hasan. 2002. Pervane Beg Nazire Mecmuası (165a-199b) Transkripsiyonlu ve Edisyon Kritikli Metin, Yüksek Lisans Tezi, Marmara ÜniversitesiTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.Irkılatka, Mehmet. 2007.Nazire Geleneği İçerisinde Kerem Kasideleri, Yüksek Lisans Tezi, Çukurova ÜniversitesiSosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.Güler, Saim.2006. Pervâne Beg Nazire Mecmuası (230b-261a), Yüksek Lisans Tezi, Marmara ÜniversitesiTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.Savşkan, Cem Bahadır. 2006. Pervane Beg, Mecmû’atü’n-Nezâ’ir (261a-291a) Transkripsiyonlu, Edisyon Kritikli Metin, Yüksek Lisans Tezi, Marmara ÜniversitesiTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.Baş Çetinkol, Fatma. 2006. Pervane Beg Nazire Mecmuası, Mecmû’atü’n-Neza’ir, Yüksek Lisans Tezi, Marmara ÜniversitesiTürkiyat Araştırmaları Enstitüsü, İstanbul.Aktaş, Hasan. “Nazîrecilik Geleneği ve Çağdaş Şiirimizin Ufukları”, Hece Türk Şiiri Özel Sayısı, S.53-54-55 (Mayıs-Haziran-Temmuz 2001), s.282-294. Akyüz, Kenan vd. 1997. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|