|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD534 | TABAKAT KİTAPLARI VE DİĞER BİYOGRAFİK ESERLER | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | İslam tarihindeki biyografi kitaplarını belirlemek. Tanınmış yazarların tabakat kitaplarını incelemek. Tabakat türü hakkında bilgi verip tür özelliklerini ortaya koymak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | 1- Tabakat kitaplarını tanıyabilme.
2- Tabakat kitaplarında işlenen konular hakkında bilgi sahibi olabilme.
3- Tabakat kitaplarının dil ve anlatım özeliklerini bilebilme.
4- Tabakat kitaplarının yapısı hakkında bilgi sahibi olabilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Türk edebiyatında tabakat kitaplarının yeri ve önemi. Tabakat kitaplarının yapısı. Tabakat kitapları, tezkire ve diğer biyografik eserler. Örnek metinler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Terceme-i hâl, vefeyât, ravza, riyâz, gülzâr, gülşen, hadîka, devha, sefîne, tuhfe. | 0 | 0 | 2 | Arap tabakat geleneği, İran tezkire geleneği. | | | 3 | Devhalar. | | | 4 | Hadikalar. | | | 5 | Terceme-i hâller | | | 6 | Tuhfeler | | | 7 | Sefîneler. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Menâkıbnâmeler. | | | 10 | Şâir tezkireleri. | | | 11 | Musikişinaslar. | | | 12 | Evliya Tezkireleri | | | 13 | Osmanlı Tarihleri | | | 14 | Vefeyatlar | | | 15 | Siciller | | | 16 | Final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İbn Sa’d, et-Tabakâtü’l-Kübrâ, I-XI, (thk. Ali Ömer), Kahire 2001, I, 5-28; Taberî, Târih (de Goeje), Leiden 1879-1901, III, 1116-1117; İbnü’n-Nedîm, el-Fihrist, Beyrut 1978, s. 151; Hatîb, Târîħu Baġdâd, I-XIV, Kahire 1931, V, 321-322; Mizzî, Tehzîbü’l-Kemâl, (nşr. Beşşâr Avvâd Maruf], l-XXXV, Beyrut 1403-13/1982-92, XXV, 255-258; İbn Hallikân, Vefeyât, I-VI, Kahire 1948-50, III, 473; Zehebî, A’lâmü’n-nübelâ, (nşr. Şuayb Arnavut). [-XXIII, Beyrut 1401-1405/1981-85),X, 664-667; İbn Kesîr, el-Bidâye, I-XIV, Kahire 1932-39, Beyrut 1966, X, 272-273; İbn Hacer, Tehzîbü’t-Tehzîb, I-XI, Haydarabad, 1907-1909, V, 118-119; J. Horovitz, josef, İslâmi Tarihçiliğin Doğuşu, (çev. Ramazan Altınay-Ramazan Özmen), Ankara 2002, s. 110-114; Abdülazîz ed-Dûrî, İlmü’t-târîħ İnde’l-Arab, Beyrut 1960, s. 32-33; Ekrem Ziyâ Ömerî, Mevâridü’l-Hatîb el-Bağdâdî, Riyad 1985, s. 388; Hizmetli, Sabri, İslâm Tarihçiliği Üzerine, Ankara 1991, s. 126-127; E. Mittwoch, “İbn Sa‘d”, İA, V/2, s. 798; Fayda, Mustafa, “İbn Sa’d”, DİA,XX, 294-297. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|