BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD534TABAKAT KİTAPLARI VE DİĞER BİYOGRAFİK ESERLER Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
İslam tarihindeki biyografi kitaplarını belirlemek. Tanınmış yazarların tabakat kitaplarını incelemek. Tabakat türü hakkında bilgi verip tür özelliklerini ortaya koymak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11- Tabakat kitaplarını tanıyabilme. 2- Tabakat kitaplarında işlenen konular hakkında bilgi sahibi olabilme. 3- Tabakat kitaplarının dil ve anlatım özeliklerini bilebilme. 4- Tabakat kitaplarının yapısı hakkında bilgi sahibi olabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Türk edebiyatında tabakat kitaplarının yeri ve önemi. Tabakat kitaplarının yapısı. Tabakat kitapları, tezkire ve diğer biyografik eserler. Örnek metinler.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Terceme-i hâl, vefeyât, ravza, riyâz, gülzâr, gülşen, hadîka, devha, sefîne, tuhfe. 00
2Arap tabakat geleneği, İran tezkire geleneği.
3Devhalar.
4Hadikalar.
5Terceme-i hâller
6Tuhfeler
7Sefîneler.
8Ara Sınav
9Menâkıbnâmeler.
10Şâir tezkireleri.
11Musikişinaslar.
12Evliya Tezkireleri
13Osmanlı Tarihleri
14Vefeyatlar
15Siciller
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İbn Sa’d, et-Tabakâtü’l-Kübrâ, I-XI, (thk. Ali Ömer), Kahire 2001, I, 5-28; Taberî, Târih (de Goeje), Leiden 1879-1901, III, 1116-1117; İbnü’n-Nedîm, el-Fihrist, Beyrut 1978, s. 151; Hatîb, Târîħu Baġdâd, I-XIV, Kahire 1931, V, 321-322; Mizzî, Tehzîbü’l-Kemâl, (nşr. Beşşâr Avvâd Maruf], l-XXXV, Beyrut 1403-13/1982-92, XXV, 255-258; İbn Hallikân, Vefeyât, I-VI, Kahire 1948-50, III, 473; Zehebî, A’lâmü’n-nübelâ, (nşr. Şuayb Arnavut). [-XXIII, Beyrut 1401-1405/1981-85),X, 664-667; İbn Kesîr, el-Bidâye, I-XIV, Kahire 1932-39, Beyrut 1966, X, 272-273; İbn Hacer, Tehzîbü’t-Tehzîb, I-XI, Haydarabad, 1907-1909, V, 118-119; J. Horovitz, josef, İslâmi Tarihçiliğin Doğuşu, (çev. Ramazan Altınay-Ramazan Özmen), Ankara 2002, s. 110-114; Abdülazîz ed-Dûrî, İlmü’t-târîħ İnde’l-Arab, Beyrut 1960, s. 32-33; Ekrem Ziyâ Ömerî, Mevâridü’l-Hatîb el-Bağdâdî, Riyad 1985, s. 388; Hizmetli, Sabri, İslâm Tarihçiliği Üzerine, Ankara 1991, s. 126-127; E. Mittwoch, “İbn Sa‘d”, İA, V/2, s. 798; Fayda, Mustafa, “İbn Sa’d”, DİA,XX, 294-297.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek