BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD526MESNEVİLERDE BÖLÜMLER VE MESNEVİ İNCELEMELERİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, mesneviyle ilgili çalışmaları tanıtmak, mesnevinin kuramsal özellikleri ve tarihsel gelişimini öğretmek, tarihî metinler üzerindeki okuma-inceleme çalışmalarıyla mesnevi çalışmaları için gerekli birikimi kazandırmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1 1.Bu dersin sonunda öğrenciler; mesneviler üzerinde yapılan bilimsel çalışmaları tanır. 2.Mesnevi türünün kuramsal özelliklerini öğrenir. 3.Mesnevi türünün tarihî gelişimini öğrenir. 4. Dönemini temsil edici isimlerin mesnevilerini farklı açılardan okumayı ve incelemeyi öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Mesneviler üzerinde yapılan bilimsel çalışmaları tanıtmak; mesnevinin kuramsal özellikleri ve tarihî gelişimini öğretmek; dönemini temsil edici isimlerin mesnevilerini okutmak ve inceletmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Türk ve Fars edebiyatında yazılan ilk mesneviler.00
2Konuları ve kaynakları bakımından mesneviler; telif ve tercüme mesneviler.
3Türk edebiyatında hamse sahibi şairler ve eserleri.
4Mesnevilerin ana bölümleri ve bu bölümlerde yer alan alt bölümler.
5 Mesnevi bölümlerinde kullanılan dil ve edebî tasvirler.
6Mesnevilerde görülen diğer nazım şekilleri.
7Mesnevi bölümlerinde konuların işlenişi.
8Ara Sınav
9Fuzûlî-Leylâ ile Mecnûn.
10Lâmiî Çelebi-Ferhâd ile Şîrîn.
11 Ali Şîr Nevâyî-Ferhâd ile Şîrîn.
12 Na’îmüddîn-Pend-nâme (Mu’ammâ-yı Na’îmüddîn).
13Örneklerle Değerlendirme
14 Örneklerle Değerlendirme
15Örneklerle Değerlendirme.
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Çelebioğlu, Amil (1999). Türk Edebiyatında Mesnevi, İstanbul. Dervişcemaloğlu, B. (2014). Anlatıbilime Giriş. İstanbul. İz, F.(1995). Eski Türk Edebiyatında Nazım. C.2. Ankara. Kortantamer, T. (1997). Nevizâde Atayi ve Hamsesi. İzmir. Külekçi, Numan(1999). Mesnevi Edebiyatı Antolojisi. Erzurum. 2 cilt. Türk EdebiyatıTarihi. (2006). Halman, T. S., Horata, O., Çelik, Y., Kalpaklı, M., Korkmaz, R., Oğuz, M. Ö. (Ed.). Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek