Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD524 | METİN İNCELEMELERİ VE METİN NEŞRİ | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Seçilmiş metin örneklerinden hareketle, Klâsik Türk şiirine ilişkin şerh yöntemlerini ve bu şiirin son derece zengin olan içerik dünyasını ana hatlarıyla öğretme. Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel, modern ve post modern metotlarla şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapabilir ve bilhassa metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanabilirler. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar.
Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları anlatır.
Dinî-tasavvufî veya din dışı metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar.
Dinî-tasavvufî veya din dışı metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder.
Eski Türk edebiyatı metinlerini tanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Metin şerhi, metin tahlili ve metin incelemesine ilişkin tanımlar ile aralarındaki farklar; dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) KlâsikTürk şiiri metinlerinin şerhine dair geleneksel veya modern yaklaşım ve metotlar; bir metnin şerh edilebilmesi için gerekli alt yapı bilgilerinin ana hatlarıyla hatırlatılması ve pekiştirilmesi; bu tür metinlerin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlara uygulamalı örneklerle dikkat çekme. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Metin tespiti ve neşrinde usul ev esaslar. | 0 | 0 | 2 | Metin neşri üzerinde yapılan çalışmalar ve bu konudaki görüşler. | | | 3 | Metnin dil özelliklerinin araştırılması. | | | 4 | Nüshaların tespiti, tavsifi ve şecerelendirilmesi. | | | 5 | Okuma, not alma ve kaynak toplama. | | | 6 | Yazma eser kayıtları. | | | 7 | Nüsha farkları, dipnot ve kaynakça gösterilmesi. | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Mesnevi Neşrinden Örnekler | | | 10 | Divan neşirlerinden örnekler. | | | 11 | Mensur metin neşri örnekleri. | | | 12 | genel değerlendirme | | | 13 | genel değerlendirme | | | 14 | genel değerlendirme | | | 15 | Örnekler üzerinde değerlendirme. | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Çeltik, Halil, (1998), Ömer Ferit Kâm ve Âsâr-ı Edebiyye Tetkikati, Ankara. 2. Kurnaz, Cemal, (1995), Tahir Olgun, Divan Edebiyatının Bazı Beyitlerinin İzahına Dair Edebî Mektuplar, Ankara. 3. Tarlan, Ali Nihat, (1981), Edebiyat Meseleleri, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|