BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD524METİN İNCELEMELERİ VE METİN NEŞRİSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Seçilmiş metin örneklerinden hareketle, Klâsik Türk şiirine ilişkin şerh yöntemlerini ve bu şiirin son derece zengin olan içerik dünyasını ana hatlarıyla öğretme. Eski Türk edebiyatı metinlerini anlama, açıklama ve yorumlamada kullanılan geleneksel, modern ve post modern metotlarla şerh, yorum, tahlil ve inceleme yapabilir ve bilhassa metinleri anlamada filolojik, etimolojik ve semantik yaklaşımları kullanabilirler.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları sıralar. Klâsik Türk şiiri metinlerini anlama, açıklama ve şerh etmede (yorumlamada) kullanılan geleneksel ve modern metotları anlatır. Dinî-tasavvufî veya din dışı metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını yorumlar. Dinî-tasavvufî veya din dışı metin örneklerinden hareketle klâsik şiirin zengin içerik dünyasını analiz eder. Eski Türk edebiyatı metinlerini tanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Metin şerhi, metin tahlili ve metin incelemesine ilişkin tanımlar ile aralarındaki farklar; dinî-tasavvufî veya din dışı (profane) KlâsikTürk şiiri metinlerinin şerhine dair geleneksel veya modern yaklaşım ve metotlar; bir metnin şerh edilebilmesi için gerekli alt yapı bilgilerinin ana hatlarıyla hatırlatılması ve pekiştirilmesi; bu tür metinlerin içerdiği dinî-tasavvufî, millî, sosyal, kültürel, estetik ve poetik unsurlara uygulamalı örneklerle dikkat çekme.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Metin tespiti ve neşrinde usul ev esaslar.00
2Metin neşri üzerinde yapılan çalışmalar ve bu konudaki görüşler.
3Metnin dil özelliklerinin araştırılması.
4Nüshaların tespiti, tavsifi ve şecerelendirilmesi.
5Okuma, not alma ve kaynak toplama.
6Yazma eser kayıtları.
7Nüsha farkları, dipnot ve kaynakça gösterilmesi.
8Ara Sınav
9Mesnevi Neşrinden Örnekler
10Divan neşirlerinden örnekler.
11Mensur metin neşri örnekleri.
12genel değerlendirme
13genel değerlendirme
14genel değerlendirme
15Örnekler üzerinde değerlendirme.
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Çeltik, Halil, (1998), Ömer Ferit Kâm ve Âsâr-ı Edebiyye Tetkikati, Ankara. 2. Kurnaz, Cemal, (1995), Tahir Olgun, Divan Edebiyatının Bazı Beyitlerinin İzahına Dair Edebî Mektuplar, Ankara. 3. Tarlan, Ali Nihat, (1981), Edebiyat Meseleleri, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek