Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD522 | YAZINSAL METİN ÇÖZÜMLEMELERİ II (Nesir) | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Metin olgusu ve metinle ilgili kuramlara ilişkin genel bilgilerinin kazandırılması, bilimsel inceleme metinleri yazabilmek için temel alt yapının verilmesi amaçlanır. Dersin öğrenme çıktıları, metin çözümlemesi ve bu alanla ilgili kuramsal yaklaşımlar, başlıca akımlar hakkında bilgiler sunularak program yeterliliklerine katkı sağlamaktadır.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1.Sanatsal metin inceleme, yorumlama ve yazma pratiğini geliştirir.
2.Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar.
3.Sanatın gelişim sürecine ve güncel ve çağdaş sanat konularına ilişkin bilgi birikimini değerlendirir.
4. Ulusal ve uluslararası sanat aktivitelerini takip eder ve mesleki açıdan değerlendirir.
5. Mekâna yönelik sanat pratiklerini tanır ve analiz eder.
6. Sanat eseri sergi ve sergi tasarımına dair güncel problemleri ve çözüm alternatiflerini inceler.
7. Sanat bilimi alanında uzmanlık düzeyinde özgün bakış açısı ve yorumlara ulaşır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Metin çözümlemesinde yöntem ve kuramlarının sunulması; bilimsel nitelikli bir metnin oluşturulması için gerekli alt yapının verilmesi. Metin çözümlemesi ve bu alanla ilgili kuramsal yaklaşımlar, başlıca akımlar hakkında bilgiler sunulur. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Metin okuma nedir? Anlatıya kuramsal yaklaşımlar | 0 | 0 | 2 | Anlatı çözümlemelerinde temel terim ve kavramlar | | | 3 | Anlatının beş aşaması | | | 4 | Anlatı Kişileri | | | 5 | Anlatıda zaman ve mekân | | | 6 | Anlatı düzlemleri | | | 7 | Bir öykü metnini çözümleme | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi | | | 10 | Anlatıcı ve bakış açısı | | | 11 | Bir roman metnini çözümleme | | | 12 | Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi | | | 13 | Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi | | | 14 | Metin Üzerinde Uygulama | | | 15 | Metin Üzerinde Uygulama | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ayşe-Zeynel Kıran, Yazınsal Okuma Süreçleri, Seçkin, 2008.
Doğan Günay, Metin Bilgisi, Multilingual, 2008.
Nedret Tanyolaç Öztokat, Yazınsal Metin Çözümlemesinde Kuramsal Yaklaşımlar, Multilingual, 2005.
N.Tanyolaç-Öztokat (ed), Disipinlerarası Ortam ve Yöntem Sorunları, Multilingual, 2004.
N.T.Öztokat, “Göstergebilim ve Plastik Sanatlarda Çözümleme”, XII. Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Mersin Üniversitesi, 1998.
N.T.Öztokat, “Görsel Nesnelerin Çözümlenmesinde Göstergebilimsel Yöntem”, Dilbilim Araştırmaları, Simurg, 1999.
N.T.Öztokat, “Görsellik, Retorik, Göstergebilim”, Dipnot 3, M.S.Ü. Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2008.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|