BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD522YAZINSAL METİN ÇÖZÜMLEMELERİ II (Nesir)Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Metin olgusu ve metinle ilgili kuramlara ilişkin genel bilgilerinin kazandırılması, bilimsel inceleme metinleri yazabilmek için temel alt yapının verilmesi amaçlanır. Dersin öğrenme çıktıları, metin çözümlemesi ve bu alanla ilgili kuramsal yaklaşımlar, başlıca akımlar hakkında bilgiler sunularak program yeterliliklerine katkı sağlamaktadır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11.Sanatsal metin inceleme, yorumlama ve yazma pratiğini geliştirir. 2.Etkin görsel, yazılı ve sözlü iletişim kurar. 3.Sanatın gelişim sürecine ve güncel ve çağdaş sanat konularına ilişkin bilgi birikimini değerlendirir. 4. Ulusal ve uluslararası sanat aktivitelerini takip eder ve mesleki açıdan değerlendirir. 5. Mekâna yönelik sanat pratiklerini tanır ve analiz eder. 6. Sanat eseri sergi ve sergi tasarımına dair güncel problemleri ve çözüm alternatiflerini inceler. 7. Sanat bilimi alanında uzmanlık düzeyinde özgün bakış açısı ve yorumlara ulaşır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Metin çözümlemesinde yöntem ve kuramlarının sunulması; bilimsel nitelikli bir metnin oluşturulması için gerekli alt yapının verilmesi. Metin çözümlemesi ve bu alanla ilgili kuramsal yaklaşımlar, başlıca akımlar hakkında bilgiler sunulur.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Metin okuma nedir? Anlatıya kuramsal yaklaşımlar00
2Anlatı çözümlemelerinde temel terim ve kavramlar
3Anlatının beş aşaması
4Anlatı Kişileri
5Anlatıda zaman ve mekân
6Anlatı düzlemleri
7Bir öykü metnini çözümleme
8Ara Sınav
9Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi
10Anlatıcı ve bakış açısı
11Bir roman metnini çözümleme
12Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi
13Yarı kurmaca türlerden otobiyografi çözümlemesi
14Metin Üzerinde Uygulama
15Metin Üzerinde Uygulama
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ayşe-Zeynel Kıran, Yazınsal Okuma Süreçleri, Seçkin, 2008. Doğan Günay, Metin Bilgisi, Multilingual, 2008. Nedret Tanyolaç Öztokat, Yazınsal Metin Çözümlemesinde Kuramsal Yaklaşımlar, Multilingual, 2005. N.Tanyolaç-Öztokat (ed), Disipinlerarası Ortam ve Yöntem Sorunları, Multilingual, 2004. N.T.Öztokat, “Göstergebilim ve Plastik Sanatlarda Çözümleme”, XII. Dilbilim Kurultayı Bildirileri, Mersin Üniversitesi, 1998. N.T.Öztokat, “Görsel Nesnelerin Çözümlenmesinde Göstergebilimsel Yöntem”, Dilbilim Araştırmaları, Simurg, 1999. N.T.Öztokat, “Görsellik, Retorik, Göstergebilim”, Dipnot 3, M.S.Ü. Güzel Sanatlar Üniversitesi, 2008.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek