BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD520MÜNŞEÂTLARDA ŞEKİL VE MUHTEVASeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Münşeât kavramını tanıtmak. Eski Türk Edebiyatı'nda münşeât özelliklerini belirlemek. Münşeâtlarda üslup ve muhteva özelliklerini belirlemek. Münşeâtların yazım tekniğini ele almak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
11- Münşeâtlarda işlenen konuları öğrenebilme. 2- Münşeâtlarda kullanılan dil malzemesini tanıyabilme. 3- Münşeâtlarda kullanılan dil üzerinde yorumlar geliştirebilme. 4- Münşeâtlar üzerinde genel değerlendirmeler yapabilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Münşeât'ın ne olduğu ortaya konulup münşeât tasnifi yapılır. Münşeât örnekleri ile üslup ve muhteva bakımından inceleme yapılır.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Münşeât kavramı00
2Münşeâtların tanıtılması, değerlendirilmesi.
3Münşeâtlarda şekil özellikleri: Mesîhî’nin Gül-i Sad-berg’i.
4Münşeâtlarda şekil özellikleri: Münşeât-ı Lâmiî (Lâmiî Çelebi’nin Mektupları)
5Münşeâtlarda şekil özellikleri: Münşeât-ı Nergisî, diğer münşeâtlar.
6Münşeatlarda dil ve üslup
7Münşeâtların içeriği.
8Ara Sınav
9Mesîhî’nin Gül-i Sad-berg’inden örnek metinler.
10Münşeât-ı Lâmiî’den örnek metinler.
11Münşeât-ı Nergisî’den örnek metinler.
12 Münşeâtlarda sosyal durum ve olaylarla ilgili verilen bilgiler
13 Münşeâtlarda dikkat çeken konular.
14Örnek Metin Çalışması.
15Örnek Metin Çalışması
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İ. Çetin Derdiyok, “Osmanlı Devrinde Mektup Yazma Geleneği”, Osmanlı, Ankara 1999, IX, 731-733; Muhammed Hânî, “Münşeʾât”, Dânişnâme-i Edeb-i Fârsî (nşr. Hasan Enûşe), Tahran 1381 hş., II, 1278-1279; Mehmed Altay Köymen, “Selçuklu Devri Kaynaklarına Dair Araştırmalar I: Büyük Selçuklu İmparatorluğu Devrine Ait Münşeat Mecmuaları”, DTCFD, VIII/4 (1951), s. 538-648; Müeyyed Sâbitî, “Nâmehâ-yı Târîḫî”, Ferheng-i Îrân-zemîn, V, Tahran 1336, s. 16-22; Fevziye Abdullah Tansel, “Türk Edebiyatında Mektup”, Tercüme, XVI/77-80, Ankara 1964, s. 386-390; Orhan Şaik Gökyay, “Tanzimat Dönemine Değin Mektup”, TDl., sy. 274 (1974), s. 17-19;
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek