BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD506DİLBİLİM ARAŞTIRMALARISeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Öğrencilerin dilden dilbilime uzanıncaya dek dilin geçirdiği aşamalar irdeleyerek 20. Yüzyıl Dilbilim Akımlarının Temel Özellikleri, Dilbilimin Alanları ve Komşu Bilim Dallarıyla İlişkisinin öğrenmesi hedeflenmektedir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dilbilim tarihini ana hatlarıyla belirtebilmesi
2 Dilbilimciler arasındaki farkı göstererek karşılaştırabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
17-20 Yüzyıl Dil Çalışmaları, Yapısalcı Okullar, Amerikan Yapısalcılığı, İşlevsel Dilbilim, Günümüz Dilbilim Çalışmaları ve Dilbilimin Dalları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Eski Yunan daki Dil Çalışmaları
2Eski Roma da Dil Çalışmaları
3Ortaçağ Dil Çalışmaları: Doğudaki Dil Çalışmaları
4Ortaçağ Dil Çalışmaları: Batıdaki Dil Çalışmaları
517. Yüzyıl Dil Çalışmaları
618. Yüzyıl Dil Çalışmaları
719. Yüzyıl Dil Çalışmaları
8ara sınav
920. Yüzyıl Dil Çalışmaları
10Yapısalcı Okullar
11Amerikan Yapısalcılığı
12Andre Martinet ve İşlevsel Dilbilim
13Noam Chomsky ve Üretimsel Dilbilgisi
14Günümüz Dilbilim Çalışmaları ve Dilbilimin Dalları Toplumdilbilim, Ruhdilbilim, Metindilbilim, Edimbilim, Uygulamalı Dilbilim
15Günümüz Dilbilim Çalışmaları ve Dilbilimin Dalları Toplumdilbilim, Ruhdilbilim, Metindilbilim, Edimbilim, Uygulamalı Dilbilim
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Aksan, D. (1995) Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara:TDK Bussman, H. (1996) Routledge Dictionary of Language and Linguistics. Lepschy, G. (1994) History of Linguistics. London. Longman. Rifat, M. (1997) XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Akımları.İstanbul: YKY Robins, R. H. (1998) Short History of Linguistics. London: Longman
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek