Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD506 | DİLBİLİM ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin dilden dilbilime uzanıncaya dek dilin geçirdiği aşamalar irdeleyerek 20. Yüzyıl Dilbilim Akımlarının Temel Özellikleri, Dilbilimin Alanları ve Komşu Bilim Dallarıyla İlişkisinin öğrenmesi hedeflenmektedir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dilbilim tarihini ana hatlarıyla belirtebilmesi | 2 | Dilbilimciler arasındaki farkı göstererek karşılaştırabilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
17-20 Yüzyıl Dil Çalışmaları, Yapısalcı Okullar, Amerikan Yapısalcılığı, İşlevsel Dilbilim, Günümüz Dilbilim Çalışmaları ve Dilbilimin Dalları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Eski Yunan daki Dil Çalışmaları | | | 2 | Eski Roma da Dil Çalışmaları | | | 3 | Ortaçağ Dil Çalışmaları: Doğudaki Dil Çalışmaları | | | 4 | Ortaçağ Dil Çalışmaları: Batıdaki Dil Çalışmaları | | | 5 | 17. Yüzyıl Dil Çalışmaları | | | 6 | 18. Yüzyıl Dil Çalışmaları | | | 7 | 19. Yüzyıl Dil Çalışmaları | | | 8 | ara sınav | | | 9 | 20. Yüzyıl Dil Çalışmaları | | | 10 | Yapısalcı Okullar | | | 11 | Amerikan Yapısalcılığı | | | 12 | Andre Martinet ve İşlevsel Dilbilim | | | 13 | Noam Chomsky ve Üretimsel Dilbilgisi | | | 14 | Günümüz Dilbilim Çalışmaları ve Dilbilimin Dalları Toplumdilbilim, Ruhdilbilim, Metindilbilim, Edimbilim, Uygulamalı Dilbilim | | | 15 | Günümüz Dilbilim Çalışmaları ve Dilbilimin Dalları Toplumdilbilim, Ruhdilbilim, Metindilbilim, Edimbilim, Uygulamalı Dilbilim | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aksan, D. (1995) Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim. Ankara:TDK
Bussman, H. (1996) Routledge Dictionary of Language and Linguistics.
Lepschy, G. (1994) History of Linguistics. London. Longman.
Rifat, M. (1997) XX. Yüzyılda Dilbilim ve Göstergebilim Akımları.İstanbul: YKY
Robins, R. H. (1998) Short History of Linguistics. London: Longman |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|