Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD573 | HALK BİLİMİ ÇALIŞMALARINDA METOD-I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Türk Halk Bilimini kaynaklarını oluşturan eserleri gösterebilmek ve bu eserlerin halk bilimi alanına katkısını ortaya çıkarabilmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Türk halk biliminin sözlü kaynakları hakkında genel bilgiye sahip olur. Türk halk biliminin yazılı kaynakları hakkında genel bilgiye sahip olur. Türk halk bilimin yazılı ve sözlü kaynaklarını tararken oldukça fazla miktarda eser ve çalışmayla karşılaşarak bu eserler ve içerikleri hakkında geniş bilgi sahibi olur. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Halk biliminin sözlü kaynaklarının değerlendirilmesi, bu sözlü kaynakların günümüze ne kadarının nasıl ve ne şekilde ulaştığının değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Halk biliminin edebiyatla ilişkisi ve eserlere yansımasını değerlendirme. | | | 2 | Halk biliminin sözlü kaynaklarının değerlendirilmesi, bu sözlü kaynakların günümüze ne kadarının nasıl ve ne şekilde ulaştığının değerlendirilmesi | | | 3 | Halk biliminin yazılı kaynaklarından olan tarih kitaplarından Çin kaynaklarının değerlendirilmesi ve halk bilimi açısından ele alınması | | | 4 | Türk edebiyatının önemli eserlerinden olan Dîvânu Lügâtit Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig ve Atabetül-Hakayık gibi halk biliminin yazılı kaynakları olan eserlerin değerlendirilmesi | | | 5 | Türk edebiyatının önemli eserlerinden olan Dîvânu Lügâtit Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig ve Atabetül-Hakayık gibi halk biliminin yazılı kaynakları olan eserlerin değerlendirilmesi | | | 6 | Halk biliminin yazılı kaynaklarının büyük çoğunluğunu oluşturan tarih kitaplarının değerlendirilmesi | | | 7 | Motif ve içerik yapısıyla Türk kültürünü en iyi yansıtan ve halk biliminin yazılı kaynaklarından olan masal kitaplarının değerlendirilmesi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan fıkra kitaplarının değerlendirilmesi | | | 10 | Türk kültür ve edebiyatında önemli bir yere sahip olan ve halk biliminin yazılı kaynakları arasında yer alan atasözlerine dair kitapların değerlendirilmesi | | | 11 | Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan ve önemli yazma eserler sayılan cönkler ve mecmualar ile Şâirnâmelerin değerlendirilmesi | | | 12 | Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan ve tasavvufi kaynakların başında gelen menakıpnamelerin incelenmesi | | | 13 | Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan destan kitaplarının incelenmesi | | | 14 | Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan mesnevilerin ve fetvaların incelenmesi | | | 15 | Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan mesnevilerin ve fetvaların incelenmesi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
ÖRNEK, Sedat Veyis (1995), Türk Halk Bilimi, Ankara. Boratav, Pertev Naili (1973), 100 Soruda Türk Halk Folkloru, İstanbul: Gerçek Yayınevi. OĞUZ, M. Öcal vd. (2016), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara. ARTUN, Erman (2014), Türk Halkbilimi, |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|