BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD573HALK BİLİMİ ÇALIŞMALARINDA METOD-ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Türk Halk Bilimini kaynaklarını oluşturan eserleri gösterebilmek ve bu eserlerin halk bilimi alanına katkısını ortaya çıkarabilmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk halk biliminin sözlü kaynakları hakkında genel bilgiye sahip olur. Türk halk biliminin yazılı kaynakları hakkında genel bilgiye sahip olur. Türk halk bilimin yazılı ve sözlü kaynaklarını tararken oldukça fazla miktarda eser ve çalışmayla karşılaşarak bu eserler ve içerikleri hakkında geniş bilgi sahibi olur.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Halk biliminin sözlü kaynaklarının değerlendirilmesi, bu sözlü kaynakların günümüze ne kadarının nasıl ve ne şekilde ulaştığının değerlendirilmesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Halk biliminin edebiyatla ilişkisi ve eserlere yansımasını değerlendirme.
2Halk biliminin sözlü kaynaklarının değerlendirilmesi, bu sözlü kaynakların günümüze ne kadarının nasıl ve ne şekilde ulaştığının değerlendirilmesi
3Halk biliminin yazılı kaynaklarından olan tarih kitaplarından Çin kaynaklarının değerlendirilmesi ve halk bilimi açısından ele alınması
4Türk edebiyatının önemli eserlerinden olan Dîvânu Lügâtit Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig ve Atabetül-Hakayık gibi halk biliminin yazılı kaynakları olan eserlerin değerlendirilmesi
5Türk edebiyatının önemli eserlerinden olan Dîvânu Lügâtit Türk, Dede Korkut, Kutadgu Bilig ve Atabetül-Hakayık gibi halk biliminin yazılı kaynakları olan eserlerin değerlendirilmesi
6Halk biliminin yazılı kaynaklarının büyük çoğunluğunu oluşturan tarih kitaplarının değerlendirilmesi
7Motif ve içerik yapısıyla Türk kültürünü en iyi yansıtan ve halk biliminin yazılı kaynaklarından olan masal kitaplarının değerlendirilmesi
8Arasınav
9Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan fıkra kitaplarının değerlendirilmesi
10Türk kültür ve edebiyatında önemli bir yere sahip olan ve halk biliminin yazılı kaynakları arasında yer alan atasözlerine dair kitapların değerlendirilmesi
11Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan ve önemli yazma eserler sayılan cönkler ve mecmualar ile Şâirnâmelerin değerlendirilmesi
12Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan ve tasavvufi kaynakların başında gelen menakıpnamelerin incelenmesi
13Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan destan kitaplarının incelenmesi
14Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan mesnevilerin ve fetvaların incelenmesi
15Halk biliminin yazılı kaynakları içerisinde yer alan mesnevilerin ve fetvaların incelenmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ÖRNEK, Sedat Veyis (1995), Türk Halk Bilimi, Ankara. Boratav, Pertev Naili (1973), 100 Soruda Türk Halk Folkloru, İstanbul: Gerçek Yayınevi. OĞUZ, M. Öcal vd. (2016), Türk Halk Edebiyatı El Kitabı, Ankara. ARTUN, Erman (2014), Türk Halkbilimi,
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek