|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD567 | ÂŞIK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARI | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Âşık edebiyatı çerçevesinde bilgi üretmek, proje hazırlamak... | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Dersin sonunda öğrenci;
1- Âşıklık Geleneği ile ilgili bilgileri pekiştirir.
2- Dünden bugüne âşıklık geleneği ile ilgili değerlendirmeler yapar
3- Âşık şiiri metin analizleri yapar.
4- Âşık edebiyatı ile ilgili proje hazırlar.
5- Aşık edebiyatı çerçevesinde bilgi üretir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Âşık ve Âşıklık Kavramı, Âşık Edebiyatının Kaynakları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Âşık ve Âşıklık Kavramı, Âşık Edebiyatının Kaynakları | | | 2 | şık Edebiyatını hazırlayan etmenler, Âşık Edebiyatının diğer edebiyatlarla etkileşimi | | | 3 | Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı üzerine yapılan çalışmalar... | | | 4 | Âşık Edebiyatının oluşumu... | | | 5 | Âşıkların Yetişmesi... | | | 6 | Âşıklık geleneğinin yürütüldüğü Ortamlar-Âşık toplantıları... | | | 7 | Âşık edebiyatında biçim tür, üslup, içerik, terimler... | | | 8 | Ara sınav... | | | 9 | On altıncı yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme.. | | | 10 | On yedinci yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme... | | | 11 | On sekizinci yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme | | | 12 | On dokuzuncu yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme | | | 13 | Yirminci yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme.. | | | 14 | Günümüzde âşıklık geleneğinin sosyo-kültürel boyutu, rolü, işlevi, geleceği | | | 15 | Günümüzde âşıklık geleneğinin sosyo-kültürel boyutu, rolü, işlevi, geleceği | | | 16 | Günümüzde âşıklık geleneğinin sosyo-kültürel boyutu, rolü, işlevi, geleceği ... | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Acıpayamlı, Orhan, Halkbilimi Terimleri Sözlüğü, TDK 1978
Aksan, Doğan, Halk Şiririmizin Gücü, Bilgi Yayınevi, İstanbul 1999
Albayrak, Nurettin, Ansiklopedik Halk Edebiyatı Terimleri Sözlüğü, LM Yayınları 2004.... | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|