BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD567ÂŞIK EDEBİYATI ARAŞTIRMALARISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Âşık edebiyatı çerçevesinde bilgi üretmek, proje hazırlamak...
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda öğrenci; 1- Âşıklık Geleneği ile ilgili bilgileri pekiştirir. 2- Dünden bugüne âşıklık geleneği ile ilgili değerlendirmeler yapar 3- Âşık şiiri metin analizleri yapar. 4- Âşık edebiyatı ile ilgili proje hazırlar. 5- Aşık edebiyatı çerçevesinde bilgi üretir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Âşık ve Âşıklık Kavramı, Âşık Edebiyatının Kaynakları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Âşık ve Âşıklık Kavramı, Âşık Edebiyatının Kaynakları
2şık Edebiyatını hazırlayan etmenler, Âşık Edebiyatının diğer edebiyatlarla etkileşimi
3Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı üzerine yapılan çalışmalar...
4Âşık Edebiyatının oluşumu...
5 Âşıkların Yetişmesi...
6Âşıklık geleneğinin yürütüldüğü Ortamlar-Âşık toplantıları...
7Âşık edebiyatında biçim tür, üslup, içerik, terimler...
8Ara sınav...
9On altıncı yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme..
10On yedinci yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme...
11On sekizinci yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme
12On dokuzuncu yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme
13Yirminci yüzyıl âşık edebiyatı çerçevesinde şair ve şiirleri üzerinde inceleme değerlendirme, bilgi üretme..
14Günümüzde âşıklık geleneğinin sosyo-kültürel boyutu, rolü, işlevi, geleceği
15Günümüzde âşıklık geleneğinin sosyo-kültürel boyutu, rolü, işlevi, geleceği
16Günümüzde âşıklık geleneğinin sosyo-kültürel boyutu, rolü, işlevi, geleceği ...
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Acıpayamlı, Orhan, Halkbilimi Terimleri Sözlüğü, TDK 1978 Aksan, Doğan, Halk Şiririmizin Gücü, Bilgi Yayınevi, İstanbul 1999 Albayrak, Nurettin, Ansiklopedik Halk Edebiyatı Terimleri Sözlüğü, LM Yayınları 2004....
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek