Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD551 | YENİ TÜRK EDEBİYATINDA MAZMUNLAR VE İMGELER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Klasik ve modern metinlerdeki mazmun ve imge problematiğinin çözümlenmesini sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mazmunun ne olduğunu anlayabilmek. İmgenin ne olduğunu anlayabilmek. | 2 | Mazmun ve imgenin benzerlik ve farklılıklarını anlayabilmek. Mazmun ve imgenin kullanış biçimlerini anlayabilmek. Divan şiirinde mazmunu yeri ve önemini kavrayabilmek. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Mazmunun anlamı, menşei ve tarihi gelişimi. Divan şiirinde mazmunun yeri.Modern Türk şiirinde mazmun yeri.İmge ve mazmun arasındaki ilişki.İmgenin kullanış biçimleri.Modern şiir ve imge.Modern Türk şiirinde imgenin yeri ve kullanış biçimleri.
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Mazmunun anlamı, menşei ve tarihi gelişimi. | | | 2 | Mazmunun anlamı, menşei ve tarihi gelişimi. | | | 3 | Divan şiirinde mazmunun yeri. | | | 4 | Divan şiirinde mazmunun yeri. | | | 5 | Modern Türk şiirinde mazmun yeri. | | | 6 | Modern Türk şiirinde mazmun yeri. | | | 7 | İmge menşei ve tarihi gelişimi. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | İmge menşei ve tarihi gelişimi. | | | 10 | İmge ve mazmun arasındaki ilişki. | | | 11 | İmgenin kullanış biçimleri. | | | 12 | Modern şiir ve imge. | | | 13 | Modern Türk şiirinde imgenin yeri ve kullanış biçimleri. | | | 14 | Modern Türk şiirinde imgenin yeri ve kullanış biçimleri. | | | 15 | Örnek metin çözümlemeleri. | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İnce, Özdemir. 1995. Şiir ve Gerçeklik. Can Yayınları. ss. 279, İstanbul. Alkan, Erdoğan. 2005. Şiir Sanatı. İnkılâp Kitabevi. ss. 578, İstanbul. Özdenören, Rasim. 2002. Yazı, İmge ve Gerçeklik. İz Yayıncılık. ss.240, İstanbul. Uçar, Şahin. 1995. Varlığın Anlamı. Şule Yayıncılık. ss. 175, İstanbul.Tural, Sadık Kemal. 2004. Edebiyat Bilimine Katkılar. Ecdad Yayınları. ss. 303, Ankara. Uçar, Şahin. 2012. Tarih Felsefesi Yazıları. Şule Yayınları. ss. 285, İstanbul. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|