BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD551YENİ TÜRK EDEBİYATINDA MAZMUNLAR VE İMGELER Seçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Klasik ve modern metinlerdeki mazmun ve imge problematiğinin çözümlenmesini sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Mazmunun ne olduğunu anlayabilmek. İmgenin ne olduğunu anlayabilmek.
2Mazmun ve imgenin benzerlik ve farklılıklarını anlayabilmek. Mazmun ve imgenin kullanış biçimlerini anlayabilmek. Divan şiirinde mazmunu yeri ve önemini kavrayabilmek.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Mazmunun anlamı, menşei ve tarihi gelişimi. Divan şiirinde mazmunun yeri.Modern Türk şiirinde mazmun yeri.İmge ve mazmun arasındaki ilişki.İmgenin kullanış biçimleri.Modern şiir ve imge.Modern Türk şiirinde imgenin yeri ve kullanış biçimleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Mazmunun anlamı, menşei ve tarihi gelişimi.
2Mazmunun anlamı, menşei ve tarihi gelişimi.
3Divan şiirinde mazmunun yeri.
4Divan şiirinde mazmunun yeri.
5Modern Türk şiirinde mazmun yeri.
6Modern Türk şiirinde mazmun yeri.
7İmge menşei ve tarihi gelişimi.
8ara sınav
9İmge menşei ve tarihi gelişimi.
10İmge ve mazmun arasındaki ilişki.
11İmgenin kullanış biçimleri.
12Modern şiir ve imge.
13Modern Türk şiirinde imgenin yeri ve kullanış biçimleri.
14Modern Türk şiirinde imgenin yeri ve kullanış biçimleri.
15Örnek metin çözümlemeleri.
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
İnce, Özdemir. 1995. Şiir ve Gerçeklik. Can Yayınları. ss. 279, İstanbul. Alkan, Erdoğan. 2005. Şiir Sanatı. İnkılâp Kitabevi. ss. 578, İstanbul. Özdenören, Rasim. 2002. Yazı, İmge ve Gerçeklik. İz Yayıncılık. ss.240, İstanbul. Uçar, Şahin. 1995. Varlığın Anlamı. Şule Yayıncılık. ss. 175, İstanbul.Tural, Sadık Kemal. 2004. Edebiyat Bilimine Katkılar. Ecdad Yayınları. ss. 303, Ankara. Uçar, Şahin. 2012. Tarih Felsefesi Yazıları. Şule Yayınları. ss. 285, İstanbul.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek