BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD547EDEBİYAT VE ORYANTALİZMSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Batı’nın ve Doğu’nun düşünsel anlamada birbirini algılayışını tarihsel perspektif doğrultusunda öğrenciye gösterme.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Oryantalizm-Oksidantalizm kavramlarını analiz eder. Oryantalist ve Oksidantalist bakış açısının eserlere yansımalarını yorumlayabilir. Farklı bilgi kuramları doğrultusunda edebi metinleri anlama ve yorumlayabilme becerisi kazanır.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Oryantalizm, Batı’nın Doğu’ya bakışı ve bunu bir söyleme dönüştürmesi. Oksidantalizm ise bunun tam tersi yani Doğu’nun Batı’ya bakışı. Bu ders çerçevesinde Tanzimat’tan günümüze roman, anı, gezi vb. pek çok türde bu iki bakış incelenecek ve elde edilen sonuçlar karşılaştırmalı bir şekilde gözler önüne serilecektir. (Oryantalizmin temelleri üzerinde durulacak. Hermenotik, Sarkiyatcilik ele alınacak. Oryantalizm ve Edward Said işlenecek. Edward Said’in oryantalizm düşüncesi eleştirel bir bakışla ele alınacak. Ahmet Midhat Efendi, Abdülhak Hamid, Ahmet Haşim ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Pamuk ve Alev Alatlı’nın eserleri oryantalizm açısından değerlendirilecek. Oksidantializm açısından da: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay’ın eserlerine bakılac
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Oryantalizm
2Oryantalizm
3Oksidantalizm
4Oksidantalizm
5Tanzimat’tan günümüze roman, anı, gezi vb. pek çok türde oyantalizm ve oksidentalizm
6Tanzimat’tan günümüze roman, anı, gezi vb. pek çok türde oyantalizm ve oksidentalizm
7Edward Said’in oryantalizm düşüncesi
8ara sınav
9Ahmet Midhat Efendi, Abdülhak Hamid, Ahmet Haşim ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Pamuk
10Ahmet Midhat Efendi, Abdülhak Hamid, Ahmet Haşim ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Pamuk
11Ahmet Midhat Efendi, Abdülhak Hamid, Ahmet Haşim ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Pamuk
12Oksidantializm açısından: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay
13Oksidantializm açısından: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay
14Oksidantializm açısından: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay
15Oksidantializm açısından: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Edward Said, Oryantalizm, İrfan Yayınları, İstanbul 1995.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek