|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD547 | EDEBİYAT VE ORYANTALİZM | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Batı’nın ve Doğu’nun düşünsel anlamada birbirini algılayışını tarihsel perspektif doğrultusunda öğrenciye gösterme. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Oryantalizm-Oksidantalizm kavramlarını analiz eder.
Oryantalist ve Oksidantalist bakış açısının eserlere yansımalarını yorumlayabilir.
Farklı bilgi kuramları doğrultusunda edebi metinleri anlama ve yorumlayabilme becerisi kazanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Oryantalizm, Batı’nın Doğu’ya bakışı ve bunu bir söyleme dönüştürmesi. Oksidantalizm ise bunun tam tersi yani Doğu’nun Batı’ya bakışı. Bu ders çerçevesinde Tanzimat’tan günümüze roman, anı, gezi vb. pek çok türde bu iki bakış incelenecek ve elde edilen sonuçlar karşılaştırmalı bir şekilde gözler önüne serilecektir. (Oryantalizmin temelleri üzerinde durulacak. Hermenotik, Sarkiyatcilik ele alınacak. Oryantalizm ve Edward Said işlenecek. Edward Said’in oryantalizm düşüncesi eleştirel bir bakışla ele alınacak. Ahmet Midhat Efendi, Abdülhak Hamid, Ahmet Haşim ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Pamuk ve Alev Alatlı’nın eserleri oryantalizm açısından değerlendirilecek. Oksidantializm açısından da: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay’ın eserlerine bakılac | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Oryantalizm | | | 2 | Oryantalizm | | | 3 | Oksidantalizm | | | 4 | Oksidantalizm | | | 5 | Tanzimat’tan günümüze roman, anı, gezi vb. pek çok türde oyantalizm ve oksidentalizm | | | 6 | Tanzimat’tan günümüze roman, anı, gezi vb. pek çok türde oyantalizm ve oksidentalizm | | | 7 | Edward Said’in oryantalizm düşüncesi | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Ahmet Midhat Efendi, Abdülhak Hamid, Ahmet Haşim ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Pamuk | | | 10 | Ahmet Midhat Efendi, Abdülhak Hamid, Ahmet Haşim ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Pamuk | | | 11 | Ahmet Midhat Efendi, Abdülhak Hamid, Ahmet Haşim ve Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Orhan Pamuk | | | 12 | Oksidantializm açısından: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay | | | 13 | Oksidantializm açısından: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay | | | 14 | Oksidantializm açısından: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay | | | 15 | Oksidantializm açısından: Tevfik Fikret, Mehmet Akif, Cemil Meriç ve Oğuz Atay | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Edward Said, Oryantalizm, İrfan Yayınları, İstanbul 1995. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|