|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD545 | YENİ TÜRK EDEBİYATINDA METODOLOJİ-I | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Edebiyat metodolojisini öğretmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Edebiyat bilimi hakkında bilgi edinebilme. Edebiyat biliminin tarihini öğrenebilme. Edebiyat biliminin yöntemlerini tanıyabilme. | 2 | Edebiyat biliminin diğer bilim ve bilgi alanlarıyla olan münasebetlerini öngörebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Bütün yönleriyle edebiyat metodolojisini tanıtmak ve öğretmek. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Bir bilim ve sanat olarak edebiyat. | | | 2 | Batı dünyasında edebiyat bilimi çalışmaları: Retorik. | | | 3 | Doğu dünyasında edebiyat bilimi çalışmaları: Belagat. | | | 4 | Başlangıcından günümüze edebiyat kuramları: Antik Yunan, Roma ve Ortaçağlar. | | | 5 | Başlangıcından günümüze edebiyat kuramları: Aydınlanma, XIX. ve XX. yüzyıl edebiyat kuramları. | | | 6 | Başlangıcından günümüze eleştiri kuramları: Antik Yunan, Roma ve Ortaçağlar. | | | 7 | Başlangıcından günümüze eleştiri kuramları: Aydınlanma, XIX. ve XX. yüzyıl eleştiri kuramları. | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Dünyada ve Türkiye’de edebiyat tarihi çalışmaları. | | | 10 | Edebiyat biliminin kaynakları. | | | 11 | Edebiyat biliminin ilişki kurduğu bilimler ve bilgi alanları. | | | 12 | Edebiyat bilimi araştırmalarında karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları. | | | 13 | Edebiyat bilimi araştırmalarında yöntem konusu ve temel yaklaşımlar. | | | 14 | Başlangıcından günümüze Türkiye’de edebiyat bilimi çalışmaları. | | | 15 | Karşılaştırmalı edebiyatın tarihi, öncüleri ve temel yaklaşımları. | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Pospelov, G. N., 2005, Edebiyat Bilimi, (Çev. Yılmaz Onay) ss. 592, Evrensel Basım Yayın, İstanbul. Genç, İ., 1992, Edebiyat Bilimi, ss. 376, Şule Yayınları, İstanbul. Çetişli, İ., Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, ss. 233, Kardelen Kitabevi, Isparta.Aytaç, G., Edebiyat Yazıları I, 1990, ss. 472, Gündoğan Yayınları, Ankara.Aytaç, G., Edebiyat Yazıları II, 1991, ss. 278, Gündoğan Yayınları, Ankara. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|