BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD545YENİ TÜRK EDEBİYATINDA METODOLOJİ-ISeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Edebiyat metodolojisini öğretmek.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Edebiyat bilimi hakkında bilgi edinebilme. Edebiyat biliminin tarihini öğrenebilme. Edebiyat biliminin yöntemlerini tanıyabilme.
2Edebiyat biliminin diğer bilim ve bilgi alanlarıyla olan münasebetlerini öngörebilme.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Bütün yönleriyle edebiyat metodolojisini tanıtmak ve öğretmek.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bir bilim ve sanat olarak edebiyat.
2Batı dünyasında edebiyat bilimi çalışmaları: Retorik.
3Doğu dünyasında edebiyat bilimi çalışmaları: Belagat.
4Başlangıcından günümüze edebiyat kuramları: Antik Yunan, Roma ve Ortaçağlar.
5Başlangıcından günümüze edebiyat kuramları: Aydınlanma, XIX. ve XX. yüzyıl edebiyat kuramları.
6Başlangıcından günümüze eleştiri kuramları: Antik Yunan, Roma ve Ortaçağlar.
7Başlangıcından günümüze eleştiri kuramları: Aydınlanma, XIX. ve XX. yüzyıl eleştiri kuramları.
8ara sınav
9Dünyada ve Türkiye’de edebiyat tarihi çalışmaları.
10Edebiyat biliminin kaynakları.
11Edebiyat biliminin ilişki kurduğu bilimler ve bilgi alanları.
12Edebiyat bilimi araştırmalarında karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları.
13Edebiyat bilimi araştırmalarında yöntem konusu ve temel yaklaşımlar.
14Başlangıcından günümüze Türkiye’de edebiyat bilimi çalışmaları.
15Karşılaştırmalı edebiyatın tarihi, öncüleri ve temel yaklaşımları.
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pospelov, G. N., 2005, Edebiyat Bilimi, (Çev. Yılmaz Onay) ss. 592, Evrensel Basım Yayın, İstanbul. Genç, İ., 1992, Edebiyat Bilimi, ss. 376, Şule Yayınları, İstanbul. Çetişli, İ., Batı Edebiyatında Edebi Akımlar, ss. 233, Kardelen Kitabevi, Isparta.Aytaç, G., Edebiyat Yazıları I, 1990, ss. 472, Gündoğan Yayınları, Ankara.Aytaç, G., Edebiyat Yazıları II, 1991, ss. 278, Gündoğan Yayınları, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
ÖÇ2555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek