Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD543 | YENİ TÜRK EDEBİYATININ MESELELERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Edebiyat ve toplum bağıntısını kavrar. Edebiyat etkinliğini sosyolojik bir yaklaşımla yorumlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Edebiyat ve toplum bağıntısını kavrar. | 2 | Edebiyat etkinliğini sosyolojik bir yaklaşımla yorumlar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Edebiyat ve toplum bağıntısını kavrar. Edebiyat etkinliğini sosyolojik bir yaklaşımla yorumlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Edebiyat nedir? | | | 2 | Edebiyat ve toplum | | | 3 | Edebiyat ve toplum | | | 4 | Edebiyat sosyolojisi nedir? | | | 5 | Edebiyat sosyolojisinin tarihçesi | | | 6 | Türkiye'de edebiyat sosyolojisi | | | 7 | Edebiyat sosyolojisinin yöntemleri | | | 8 | ara sınav | | | 9 | Edebiyat sosyolojisinin yöntemleri | | | 10 | Sosyolojik okumaya giriş | | | 11 | Sosyolojik okumaya giriş | | | 12 | Sosyolojik okumaya giriş | | | 13 | Metin incelemesi | | | 14 | Metin incelemesi | | | 15 | Metin incelemesi | | | 16 | final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Alver, Köksal (Ed.). Edebiyat Sosyolojisi. Ankara: Hece Yayınları, 2004.
Alver, Köksal. Edebiyat Sosyolojisi İncelemeleri. Ankara: Hece Yayınları, 2004.
Escarpit, Robert. Edebiyat Sosyolojisi. İstanbul: İletişim Yayınları, 1992. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|