Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD539 | KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA TÜRLERİN VE ŞEKİLLERİN TARİHÎ GELİŞİMİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Klasik Türk Edebiyatı döneminde oluşan edebi türlerin öğretilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin sonunda öğrenci;
1- Tür felsefesinin kavranması
2- Edebi türlerin oluşum sebeplerinin kavranması
3- Türler arası mukayese yapabilme bilgisi
4- Türlerin yapılarının kavranması
5- Türlerin içeriklerinin kavranması |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Tür nedir? Türlerin oluşumu felsefesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tür nedir? Türlerin oluşumu felsefesi | | | 2 | Edebiyatta türlerin oluşumu ve sebepleri | | | 3 | Edebiyatta türlerin oluşumu ve sebepleri | | | 4 | Kaside türünün oluşumu ve yapısı | | | 5 | Gazel türünün oluşumu ve yapısı | | | 6 | Mesnevi türünün oluşumu ve yapısı | | | 7 | Gazel ve kaside türlerinin mukayesesi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Murabba türünün oluşumu ve yapısı | | | 10 | Şarkı türünün oluşumu ve yapısı | | | 11 | Terkib ve Terci-i Bendlerin oluşumu ve yapısı | | | 12 | Musammatlar | | | 13 | Musammatlar | | | 14 | Musammatlar | | | 15 | Musammatlar | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Agâh Sırrı Levend, Divan Edebiyatı, Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar.
Ahmet Talât Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, TDV. Yay., Ankara 1992.
Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım I-II, Akçağ Yay., Ankara 2000. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|