BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD539KLASİK TÜRK EDEBİYATINDA TÜRLERİN VE ŞEKİLLERİN TARİHÎ GELİŞİMİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Klasik Türk Edebiyatı döneminde oluşan edebi türlerin öğretilmesi
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda öğrenci; 1- Tür felsefesinin kavranması 2- Edebi türlerin oluşum sebeplerinin kavranması 3- Türler arası mukayese yapabilme bilgisi 4- Türlerin yapılarının kavranması 5- Türlerin içeriklerinin kavranması
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Tür nedir? Türlerin oluşumu felsefesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tür nedir? Türlerin oluşumu felsefesi
2Edebiyatta türlerin oluşumu ve sebepleri
3 Edebiyatta türlerin oluşumu ve sebepleri
4Kaside türünün oluşumu ve yapısı
5 Gazel türünün oluşumu ve yapısı
6 Mesnevi türünün oluşumu ve yapısı
7 Gazel ve kaside türlerinin mukayesesi
8Arasınav
9 Murabba türünün oluşumu ve yapısı
10 Şarkı türünün oluşumu ve yapısı
11Terkib ve Terci-i Bendlerin oluşumu ve yapısı
12 Musammatlar
13Musammatlar
14Musammatlar
15Musammatlar
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Agâh Sırrı Levend, Divan Edebiyatı, Kelimeler ve Remizler, Mazmunlar ve Mefhumlar. Ahmet Talât Onay, Eski Türk Edebiyatında Mazmunlar, TDV. Yay., Ankara 1992. Fahir İz, Eski Türk Edebiyatında Nazım I-II, Akçağ Yay., Ankara 2000.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek