Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD529 | METİN ŞERHİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLER VE BU KONUDA YAPILAN ÇALIŞMALAR | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu ders, Klâsik Türk Edebiyatı metin şerhi ve metin tamiri konularında araştırma ve değerlendirme metodolojisini öğretmeyi ve metin okuma çalışmaları yapmayı amaçlar. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersin sonunda öğrenci;
1- Metin şerhi usullerini öğrenir.
2- Çağdaş metin şerhi yöntemlerini kavrayarak uygulamayı öğrenir.
3- Edebî sanat ve mazmun incelemeleri yapar.
4- Klâsik şiirin zevk noktalarını keşfeder.
5- Metin şerhi usullerini beceriye dönüştürür.
6- Metin tamiri usullerini beceriye dönüştürür. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Klâsik Türk şiir geleneğinde metin, özellikleri, metin tenkidi, metin şerhi ve metin tahlili kavramları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Klâsik Türk şiir geleneğinde metin, özellikleri, metin tenkidi, metin şerhi ve metin tahlili kavramları | | | 2 | Metin şerhi nasıl yapılır? | | | 3 | Metin şerhi usulleri nelerdir? | | | 4 |
XI.yy.’dan XV.yy.kadar metin şerhi usullerine dair örnek metin incelemeleri | | | 5 | XV.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları | | | 6 | XVI.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
| | | 7 | Metin şerhi usullerine dair örnek metin incelemeleri | | | 8 | Arasınav | | | 9 | XVII. ve XVIII. yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları | | | 10 | XIX.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları | | | 11 | Metin şerhinde gelenek ve modernite tartışmaları Klâsik manzum metinler üzerinde çağdaş bakış açılarıyla yapılan çalışmaların teorileri | | | 12 | Metinlere dilbilim, anlambilim, ontoloji, alımlama estetiği, göstergebilim ve yapısalcı açıdan getirilen yeni yorumlar üzerine değerlendirmeler | | | 13 | Devirler ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları | | | 14 | Devir ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları Dönemin genel değerlendirmesi | | | 15 | Devir ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları Dönemin genel değerlendirmesi | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ali Nihad Tarlan, Edebiyat Meseleleri, Ötüken, İstanbul 1981
Ali Nihad Tarlan, Fuzûlî Dîvânı Şerhi I-II-III, Kültür ve Turizm Bak. Yay., Ankara 1985
Halûk İpekten, Bâkî, Fuzûlî, Nâ’ilî, Nef’i, Şeyh Gâlib, Hayatı-Sanatı-Eserleri, Akçağ Yay., (bir seri olarak) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 120 | 120 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|