BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD529METİN ŞERHİYLE İLGİLİ GÖRÜŞLER VE BU KONUDA YAPILAN ÇALIŞMALAR Seçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu ders, Klâsik Türk Edebiyatı metin şerhi ve metin tamiri konularında araştırma ve değerlendirme metodolojisini öğretmeyi ve metin okuma çalışmaları yapmayı amaçlar.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dersin sonunda öğrenci; 1- Metin şerhi usullerini öğrenir. 2- Çağdaş metin şerhi yöntemlerini kavrayarak uygulamayı öğrenir. 3- Edebî sanat ve mazmun incelemeleri yapar. 4- Klâsik şiirin zevk noktalarını keşfeder. 5- Metin şerhi usullerini beceriye dönüştürür. 6- Metin tamiri usullerini beceriye dönüştürür.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Klâsik Türk şiir geleneğinde metin, özellikleri, metin tenkidi, metin şerhi ve metin tahlili kavramları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1 Klâsik Türk şiir geleneğinde metin, özellikleri, metin tenkidi, metin şerhi ve metin tahlili kavramları
2Metin şerhi nasıl yapılır?
3Metin şerhi usulleri nelerdir?
4 XI.yy.’dan XV.yy.kadar metin şerhi usullerine dair örnek metin incelemeleri
5 XV.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
6 XVI.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
7Metin şerhi usullerine dair örnek metin incelemeleri
8Arasınav
9 XVII. ve XVIII. yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
10XIX.yy.’dan seçilen metinler üzerinde şerh çalışmaları
11 Metin şerhinde gelenek ve modernite tartışmaları Klâsik manzum metinler üzerinde çağdaş bakış açılarıyla yapılan çalışmaların teorileri
12 Metinlere dilbilim, anlambilim, ontoloji, alımlama estetiği, göstergebilim ve yapısalcı açıdan getirilen yeni yorumlar üzerine değerlendirmeler
13Devirler ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları
14Devir ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları Dönemin genel değerlendirmesi
15Devir ve şairlerden seçme metinler üzerinde şerh çalışmaları Dönemin genel değerlendirmesi
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ali Nihad Tarlan, Edebiyat Meseleleri, Ötüken, İstanbul 1981 Ali Nihad Tarlan, Fuzûlî Dîvânı Şerhi I-II-III, Kültür ve Turizm Bak. Yay., Ankara 1985 Halûk İpekten, Bâkî, Fuzûlî, Nâ’ilî, Nef’i, Şeyh Gâlib, Hayatı-Sanatı-Eserleri, Akçağ Yay., (bir seri olarak)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek