|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD519 | KLASİK EDEBİYATTA MENSUR TÜRLER | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Öğrenciye süslü nesirle yazılmış Osmanlı metinlerini anlama yeteneği kazandırma | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Süslü nesirle yazılmış Osmanlı metinlerini anlama yeteneği |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Nesir türleri, Tazarruname, tezkireler | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Eski Türk Edebiyatındaki mensur eserlere genel bir bakış | | | 2 | Mensur Osmanlı metinlerinin tenkidi analizi, (osmanlı tezkire ve tarihleri) | | | 3 | Eski Türk Edebiyatındaki mensur eserlere genel bir bakış | | | 4 | Eski Türk Edebiyatındaki mensur eserlere genel bir bakış | | | 5 | Eski Türk Edebiyatındaki mensur eserlere genel bir bakış | | | 6 | nesir türleri | | | 7 | nesir türleri | | | 8 | ara sınav | | | 9 | tazarruname | | | 10 | tazarruname | | | 11 | tezkireler | | | 12 | tezkireler | | | 13 | genel değerlendirme | | | 14 | genel değerlendirme | | | 15 | genel değerlendirme | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İsen, Mustafa (2004) Türk Dünyası Edebiyat Tarihi V, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay; Coşkun, Menderes (2004) ?Son Klâsik Dönem-Nesir?, Türk Dünyası Edebiyat Tarihi, V, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay., 552-590; Coşkun, Menderes (2004), ?Geç Dönem: Nesir?, Türk Dünyası Edebiyat Tarihi, VI, Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Yay., 354-404, 572-581; Sinan Paşa Tazarrruname (hzl. Mertol Tulum), Rıza Tezkiretü?ş-Şuarâ, Nabi?nin Tuhfetü?l-haremeyn?i (Hzl. Menderes Coşkun), Ramiz Tezkiresi (hzl. Sadık Erdem), Sâlim Tezkiretü?ş-Şu?arâ (hzl. Adnan İnce), Safayi Tezkiresi (hzl. Pervin Çapan), M. İsen vd. Şair Tezkireleri; Fahir İz (1996), Eski Türk Edebiyatında Nesir, Akçağ, Ankara; Agah Sırrı Levend (1988), Türk Edebiyatı Tarihi, Türk Tarih kurumu Basımevi, Ankara; Rıdvan Canım (2004) Latifi Tezkiretü?ş-Şu?arâ ve Tabsıratu?n-Nuzemâ, AKM, Ankara Hasan Çelebi, Tezkiretü?ş-Şu?arâ, TDK, Ankara; Christine Woodhead (2006), ?Estetik Nesir? Türk Edebiyatı Tarihi 1-4, Kültür Bakanlığı, Ankara | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|