BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TDD515MÜNŞEÂTLARDA ÜSLUP VE PROBLEMLERİSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
klasik Türk edebiyatında süslü nesir kaynaklarının en değerlilerinden olan Münşeat türünün yapısı ve muhtevası hakkında bilgi sahibi olmak, bu metinlerden seçilecek parçaların okunup anlaşılmasını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Münşeatların genel yapısı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olma
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Klasik Türk edebiyatının mensur kaynaklarından münşeatların kapsam ve muhtevası, bu eserlerde yer alan seçme metinlerin okunup tahlil edilmesi.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Münşeatların genel yapısı ve kapsamı
2Münşeatların edebiyat tarihimiz için önemi
3Münşeatlarda tasnif ve muhteva
4Metin okuma
5Didaktik münşeatlar
6edebi mektuplarda kültürel unsurlar
7tarihi mektuplarda kültürel unsurlar
8ara sınav
9dini metinler
10Metin okuma ve tahlil
11Metin okuma ve tahlil
12Metin okuma ve tahlil
13Metin okuma ve tahlil
14Metin okuma ve tahlil
15genel değerlendirme
16final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
ünşeat Mecmuaları ve Edebiyat Tarihimiz İçin Önemi, H.İ.Haksever, İlmi Araştırmalar, S. 10, İsatanbul 2000; Eski Türk Edebiyatında Münşeatlar ve Nergisinin Münşetı, H.İ.Hakasever, İnönü Üniv. Sos.Bil. Ens.Doktora Tezi, 1995;Nabinin Münşeatı, Topkapı Ktp. Revan 1053, H.İ.Haksever, Nabinin Münşeatında Mizahi İfadeler, Türkish Studies, c.2 S.6, 20112; A.Gülhan,18. yy’da Yazışma ve Sözleşme Örnekleri,DED S. 5, 2012 Ömer İnce, Toplumsal Hayatın Münşeat Geleneğindeki İzleri, Türkish Studies, c. 4, S. 2, 2008;Bekir Kütükoğlu, Münşeat Mecmualarının Osmanlı Diplomatiği Bakımından Ehemmiyeti, Tarih Boyunca Paleoğrafya Semineri Bildiriler, İst. 1998; İ.H.Aksoyak, Âlî, Menşeül-inşa, Ank 2007; M.Nüzhet, Muaddilül-inşa, İst. 1302; H.İ.Haksever, Münşeat Mecmualarında Sebeb-i Telif, AKÜ Sos.Bil.Dergisi, S.3 1993; H.İ.Haksever, Veysi ve Nergisinin Karşılıklı Mektupları, AKÜ Sos.Bil.Dergisi, c.II,S.2 2001; H.İ.Haksever, Eski Türk Edebiyatında Mektup, Hece Dergisi Mektup Özel Sayısı, 2006; A.Daî, Teressül, Muradiye Ktp.1856/3; Kani Münşeat, Sül. Ktp. H.Mahmud 5363; Lamii Çelebi Münşeat, Sül.Ktp.Kadızade Mehmed 434,Mehmed Rifat,Fünun-ı İnşa, İst. 1308
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav16060
Final Sınavı1120120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)180
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek