|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TDD515 | MÜNŞEÂTLARDA ÜSLUP VE PROBLEMLERİ | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | klasik Türk edebiyatında süslü nesir kaynaklarının en değerlilerinden olan Münşeat türünün yapısı ve muhtevası hakkında bilgi sahibi olmak, bu metinlerden seçilecek parçaların okunup anlaşılmasını sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Münşeatların genel yapısı ve kapsamı hakkında bilgi sahibi olma |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | Klasik Türk edebiyatının mensur kaynaklarından münşeatların kapsam ve muhtevası, bu eserlerde yer alan seçme metinlerin okunup tahlil edilmesi. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Münşeatların genel yapısı ve kapsamı | | | 2 | Münşeatların edebiyat tarihimiz için önemi | | | 3 | Münşeatlarda tasnif ve muhteva | | | 4 | Metin okuma | | | 5 | Didaktik münşeatlar | | | 6 | edebi mektuplarda kültürel unsurlar | | | 7 | tarihi mektuplarda kültürel unsurlar | | | 8 | ara sınav | | | 9 | dini metinler | | | 10 | Metin okuma ve tahlil | | | 11 | Metin okuma ve tahlil | | | 12 | Metin okuma ve tahlil | | | 13 | Metin okuma ve tahlil | | | 14 | Metin okuma ve tahlil | | | 15 | genel değerlendirme | | | 16 | final | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ünşeat Mecmuaları ve Edebiyat Tarihimiz İçin Önemi, H.İ.Haksever, İlmi Araştırmalar, S. 10, İsatanbul 2000; Eski Türk Edebiyatında Münşeatlar ve Nergisinin Münşetı, H.İ.Hakasever, İnönü Üniv. Sos.Bil. Ens.Doktora Tezi, 1995;Nabinin Münşeatı, Topkapı Ktp. Revan 1053, H.İ.Haksever, Nabinin Münşeatında Mizahi İfadeler, Türkish Studies, c.2 S.6, 20112; A.Gülhan,18. yy’da Yazışma ve Sözleşme Örnekleri,DED S. 5, 2012 Ömer İnce, Toplumsal Hayatın Münşeat Geleneğindeki İzleri, Türkish Studies, c. 4, S. 2, 2008;Bekir Kütükoğlu, Münşeat Mecmualarının Osmanlı Diplomatiği Bakımından Ehemmiyeti, Tarih Boyunca Paleoğrafya Semineri Bildiriler, İst. 1998; İ.H.Aksoyak, Âlî, Menşeül-inşa, Ank 2007; M.Nüzhet, Muaddilül-inşa, İst. 1302; H.İ.Haksever, Münşeat Mecmualarında Sebeb-i Telif, AKÜ Sos.Bil.Dergisi, S.3 1993; H.İ.Haksever, Veysi ve Nergisinin Karşılıklı Mektupları, AKÜ Sos.Bil.Dergisi, c.II,S.2 2001; H.İ.Haksever, Eski Türk Edebiyatında Mektup, Hece Dergisi Mektup Özel Sayısı, 2006; A.Daî, Teressül, Muradiye Ktp.1856/3; Kani Münşeat, Sül. Ktp. H.Mahmud 5363; Lamii Çelebi Münşeat, Sül.Ktp.Kadızade Mehmed 434,Mehmed Rifat,Fünun-ı İnşa, İst. 1308 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 | Final Sınavı | 1 | 120 | 120 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|