Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞD515 | İşletmelerde Etik | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Etik, yaşamı, davranışları ve doğrusunu yapmayı yöneten genel kurallardır. By derste amaç, öğrencilerin etiğin kurallarını benimseme, bunları kullanma ve izleme gereğinin, bunların neler olduklarının, nasıl oluştuklarının ve iş dünyasındaki davranışların bunlardan etkilendiklerinin bilincine varmalarına yardımcı olmak. Böylece, iş yaşamının her cephesinde ve iş kararlarında bir yandan çevreyi de etkilerken, bu ilkeler doğrultusunda doğru davranışlarda bulunmak isteyen iş yöneticilerinin ve diğer idarecilerin var olmasını sağlamak amacıyla iş yaşamındaki davranışlar değişecektir. Nihai amaç, bir yandan kendini denetlemek becerisiyle donatılmış bir nesil yetiştirilirken, öte yandan bunların etik iş dünyası davranışlarını geliştirme görüşüne sahip olmalarını da sağlamak olacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Cem KAHYA |
Öğrenme Çıktıları |
1 | -Etik düşünmenin belli başlı felsefeleri, kuramları ve uygulamalarını anlayacak, bunlarla ilgili görüşlerini paylaşabilecektir, | 2 | Etik sorunları inceleyebilecek ve görüşlerini hem sözlü, hem de yazılı biçimde ifade edebileceklerdir, | 3 | -Çeşitli etik alanlarına ilişkin eleştirel düşünce mekanizması oluşturabileceklerdir, vaka çalışmaları yoluyla bunların gerçekleştirilebilir olup olmadıklarına da bakabileceklerdir, | 4 | -Etik düşünüş tarzını iyi ahlaklı düşünme ve davranış alanları da dahil olmak üzere çeşitli alanlarda esnek bir şekilde uygulayabileceklerdir, | 5 | -Çok geniş kapsamlı alan seçenekleri kullanarak "iyi" ilkeleri düşünebilecek, betimleyebilecek, oluşturabilecek ve uygulayabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Dersin ana amacı etik düşünce, kavram ve uygulamaları, diğer insanlara karşı "iyi" davranışı koruyabilmek ve dolaylı olarak bütün canlılar için çevrenin korunması ile ilgili belli başlı felsefik yolları aktarmaktır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. hafta: Bir bilim dalı olarak etik | | | 2 | 2. hafta: Etik teorileri | | | 3 | 3. hafta: İş etiği kavramı ve tarihsel gelişimi | | | 4 | 4. hafta: İşletmelerde etik yönetimi | | | 5 | 5. hafta: Etik ve kurumsallaşma | | | 6 | 6. hafta: İşletmelerde değer kavramı | | | 7 | 7. hafta: Vize | | | 8 | 8. hafta: Etik ve örgüt kültürü | | | 9 | 9. hafta: Sosyal sorumluluk kavramı | | | 10 | 10. hafta: Sosyal sorumluluğun yönetimi | | | 11 | 11. hafta: Farklılıkların yönetimi | | | 12 | 12. hafta: Örgütsel yabancılaşma | | | 13 | 13. hafta: İzlenim yönetimi | | | 14 | 14. hafta: Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Şevki Özgener. İş Ahlakının Temelleri (Yönetsel Bir Yaklaşım), 2016, Nobel Yayınevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Gözlem | 1 | 18 | 18 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|