|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞD507 | Bilim Felsefesi | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bilimin kendini ve kuramlarını felsefi ve tarihsel yaklaşım perspektifi ile irdeleyerek bilgi ve bilim kavramını daha derin bir boyuttan anlamak ve öğrencinin bilime kendine özgün bir bakış açısı kazanmasına rehberlik etmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Doç. Dr. Yusuf Bilgin | Öğrenme Çıktıları | 1 | Bilim ve felsefe arasındaki ilişkiyi anlamak, | 2 | Bilimin ve felsefenin kişisel ve işletmelerdeki yerini ve önemlini anlamak, | 3 | Bilimin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olmak, | 4 | Bilimsel yöntemin kapsam ve sınırları hakkında bilgi sahibi olmak, | 5 | Bilimsel yasaların dayandığı teorik temelleri anlamak, | 6 | Günlük yaşamda karşılaştığı bir problemi bilimsel bir bakış açısı çerçevesinde analiz edebilmek, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Felsefenin alanı ve doğuşu, Felsefe tarihi, Bilimsel düşünme, Bilgi nedir/, Bilgi türleri, Bilgi felsefesi, Bilim tarihi ve bilim felsefesi, Bilimsel yöntemin aşamaları, Bilimsel araştırma türleri, Bilimsel bir araştırmanın nitelikleri. Bilimsel araştırmada problem ve problem seçiminde dikkate alınacak ölçütler, Bilimsel bir araştırmada amaç, önem, sınırlılıklar, Bilimsel araştırmada yöntem, Araştırma modelleri, | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Ön bilgiler, bilimin anlamı ve kapsamı | | | 2 | Bilim, Din ve Felsefe ilişkisi | | | 3 | Bilim ve formel disiplinler | | | 4 | Bilim ve dil ilişkisi | | | 5 | Bilimsel yöntem; kapsam ve sınırları | | | 6 | Bilimsel yönteme farklı yorumlar: klasik ve modern yorum | | | 7 | Olguya gitme yolları: Gözlem ve deney | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Ölçmenin mantıksal yapısı | | | 10 | Bilimsel açıklama ve yasa kavramı | | | 11 | Hipotezin mantığı ve hipotez doğrulama | | | 12 | Bilimde nedensellik ilkesi | | | 13 | Bilimsel teorinin yapı ve işlevleri | | | 14 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Bilim Felsefesi, Cemal Yıldırım, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2011.
Bilim ve Şarlatanlık, Hüseyin Batuhan, Bulut Yayınları, İstanbul, 2001.
Bilim Felsefesi, Dominique Lecourt, Dost kitabevi, İstanbul, 2006.
Bilim Felsefesi: Bilim ve Felsefe Arasındaki Bağ, Philip Frank, Say yayınevi, İstanbul, 2017.
Tanınmayan Büyük Çağ İslam, Bilim ve Teknoloji Tarihinden, Fuat Sezgin, Timaş Yayınları, İstanbul, 2010. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 2 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 1 | 3 | 4 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 1 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 2 | 1 | 5 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|