BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İŞD514Endüstriyel PazarlamaSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin nihai tüketiciler dışında kalan alıcıları ve kişisel veya ailevi ihtiyaçlar dışında kalan gereksinimleri karşılamak amacıyla gerçekleştirilen satın almaları kapsayan endüstriyel pazarları, bu pazarlardaki alıcı-satıcı ilişkisi yapısını, endüstriyel talebin özelliklerini ve endüstriyel ürün ve hizmetler ile satın alma birimlerini ve süreçlerini analiz edebilmelerine rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Üyesi Yusuf Bilgin
Öğrenme Çıktıları
1Endüstriyel pazarların yapısı hakkında bilgi sahibi olmak,
2Endüstriyel pazarlamayı pazarlamadan farklı kılan unsurları anlamak
3Endüstriyel pazarlama planı oluşturmada dikkat edilmesi gereken hususları kavramak
4Endüstriyel pazarlamada bölümlendirme, konumlandırma ve marka yönetimi hakkında bilgi sahibi olmak
5Endüstriyel pazarlamada fiyatlandırmayı etkileyen unsurları kavramak
6İşletmelerin endüstriyel pazarlarda başarılı olmasında rol oynayabilecek faktörler hakkında bilgi sahibi olmak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlama kavramı, endüstriyel pazarlama, endüstriyel pazarlarda pazarlama karması, endüstriyel pazarlarda insan faktörü ve ilişki yönetimi, endüstriyel pazarlarda talep ve kapasite yönetimi, endüstriyel pazarlarda ürün gelişimi ve endüstriyel pazarlarda hedef pazar seçimi ve konumlandırma, örgütsel satın alma süreçlerinin işleyişi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlamanın gelişimi, tüketici ve endüstriyel tüketici
2Endüstriyel Pazar, Endüstriyel pazarlama ve özellikleri
3Endüstriyel pazarlamada ilişki yönetimi
4Endüstriyel pazarlamada satın alma işlemi
5Endüstriyel pazarlama yaklaşımıyla örgütsel satın alma davranışı
6Endüstriyel pazarlamada bölümlendirme, hedef pazar seçimi ve konumlandırma
7Endüstriyel pazarlamada ürün kararları
8Ara sınav haftası
9Endüstriyel pazarlamada yeni ürün geliştirme
10Endüstriyel pazarlamada dağıtım kanalı ve lojistik yönetimi
11Endüstriyel pazarlamada tutundurma
12Endüstriyel pazarlamada rekabet analizi ve rekabet avantajı oluşturma
13Türkiye’nin endüstriyel pazarlardaki göreceli üstünlüklerinin analizi
14Endüstriyel pazarlamanın geleceğinin küresel ekonomik ve politik açıdan analizi
15Değerlendirme tartışmaları
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Endüstriyel Pazarlama: Rekabetsel Yaklaşım, Müge Arslan, Beta Yayınevi, 2015
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11515
Final Sınavı11414
Derse Katılım14570
Seminer11212
Bireysel Çalışma15460
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1454344
ÖÇ2323242
ÖÇ3243323
ÖÇ4333254
ÖÇ5353535
ÖÇ6344422
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek