Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İŞD500Z | Araştırma Tasarımı ve Teknikleri II | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilere sosyal bilimlerde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgilerini öğretmek ve öğrencilerin bir bilimsel araştırmayı planlayıp uygulayabilme becerisi kazanmalarına rehberlik etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Kübra ELMALI |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, bilimsel araştırmalardaki temel kavramlarla ilgili bilgi sahibi olur. | 2 | Öğrenciler, tez çalışmaları için kendi önerilerini hazırlayabilme kapasitesine sahip olur. | 3 | Öğrenciler, eğitimde bilimsel araştırma yöntemlerinin temel kavram ve bilgileri hakkında bilgi edinir. | 4 | Öğrenciler, bilimsel araştırma yaklaşımları arasındaki felsefi ve metodolojik farklılıkları öğrenir. | 5 | Öğrenciler, bilimsel çalışmanın planlanması, uygulanması, sonuçlarının çıkartılması ve yorumlanması hakkında bilgi edinir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bilimsel araştırma yaklaşımları arasındaki felsefi ve metodolojik farklılıkların kavranması, bilimsel çalışmanın planlanması, uygulanması, sonuçlarının ortaya konulması ve yorumlanması. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | 1. Bilim ve araştırma kavramları, bilim ve araştırma ilişkisi | | | 2 | Sosyal bilimlerde araştırma, araştırmaların sınıflandırılması | | | 3 | Araştırmanın hazırlık aşaması ve planlanması | | | 4 | Araştırma ile ilgili kaynak taraması yapılması | | | 5 | Araştırma modelleri | | | 6 | Yöntem, araştırma modeli | | | 7 | Nicel-Nitel araştırma deseni | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Evren ve örnekleme | | | 10 | Veri toplama araçlarının hazırlanması (Nicel-Nitel) | | | 11 | Veri toplama süreci | | | 12 | Verilerin analize hazır hale getirilmesi | | | 13 | Veri analizi, tanımlayıcı istatistikler | | | 14 | Veri analizi ilişki ve etki analizleri ve yorumlanması | | | 15 | Yapısal Eşitlik Modellemesi ile veri analizi | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Berg, Bruce L. (2004), Qualitative Research Methods for Social Sciences, Boston: Pearson.Sage
Büyüköztürk, Şener ve diğerleri (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Pegem Yayıncılık. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 40 | Proje Hazırlama | 1 | 40 | Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 20 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Ev Ödevi | 2 | 5 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|