BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İDR527Makine ÖğrenmesiSeçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Makine öğrenme teknikleri hakkında genel bilgi sahibi olur. Seçilen Makine öğrenme tekniklerinin çalışma prensibini öğrenir. Makine öğrenmenin sosyal bilimler alanındaki kullanım alanları ile ilgili çıkarımlarda bulunabilir. Seçilen tekniklerin matematiksel yapısını öğrenir. Analizler sonucu elde edilen bulguları yorumlayabilir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Hakan PABUÇCU
Öğrenme Çıktıları
1Makine öğrenme teknikleri hakkında genel bilgi sahibi olur.
2Seçilen Makine öğrenme tekniklerinin çalışma prensibini öğrenir.
3Makine öğrenme sosyal bilimler alanındaki kullanım alanları ile ilgili çıkarımlarda bulunabilir
4Seçilen tekniklerin matematiksel yapısını öğrenir.
5Analizler sonucu elde edilen bulguları yorumlayabilir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Akıl ve yapay zekâ, destek vektör makineleri, sinir ağları, karar ağaçları, bayes sınıflandırıcılar
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Akıllı ve yapay zeka
2Karar ağaçları
3Naive Bayes sınıflandırıcıları
4Kayıp fonksiyonları ile öğrenme
5Sinir ağları
6Sinir ağları
7Ara-sınav
8Sinir ağları
9Destek vektör makineleri
10Destek vektör makineleri
11Özellik seçim teknikleri
12Özellik seçim teknikleri
13Seçilmiş sinir ağları algoritmaları
14Genel değerlendirme
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Öztemel, E. (2003). Yapay sinir ağlari. PapatyaYayincilik. Elmas, Ç. (2018). Yapay zeka uygulamaları., Seçkin yayıncılık. The Elements of Statistical Learning by T. Hastie, R. Tibshirani, and J. H. Friedman (publisher: Springer) http://www.stanford.edu/~hastie/ElemStatLearn/printings/ESLII_print12.pdf Pattern Recognition and Machine Learning by Christopher M. Bishop (publisher: Springer) Machine Learning by Tom M. Mitchell (publisher: McGraw-Hill)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14342
Uygulama/Pratik12020
Alan Çalışması12020
Bireysel Çalışma13030
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13030
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)175
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1233334
ÖÇ2335245
ÖÇ3354351
ÖÇ4544452
ÖÇ5354544
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek