Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İDR526 | Muhasebe Teorileri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, modern muhasebe uygulamalarına altyapı oluşturan ilke ve kavramların incelenmesi ve muhasebenin temeli olan ölçümleme ve değerlemeye yönelik yaklaşımların öğrencilere benimsetilmesidir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Alirıza AĞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler modern muhasebe teorisinin gelişimini anlayacak | 2 | Muhasebe teorisyenleri tarafından kullanılan metodolojiyi açıklayabilecek | 3 | Muhasebe kavramlarını ve çerçevesini tanımlayabilecek ve analizini yapabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Muhasebe Teorisine Giriş, Genel Muhasebenin Kurumsal Yapısının Gelişimi, Muhasebe düzenleyicileri SEC, IASB ve FASB ile US-GAAP, Muhasebe Kuralları, Prensipleri ve Kavramları, Muhasebe Standartları Kurulu Kavramsal Çerçevesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Muhasebe Teorisine Giriş | | | 2 | Uygulama Çalışması | | | 3 | Muhasebe Teorisi ve Muhasebe Araştırmaları | | | 4 | Genel Muhasebenin Kurumsal Yapısının Gelişimi | | | 5 | Muhasebe düzenleyicileri SEC, IASB ve FASB ile US-GAAP | | | 6 | Finansal Raporlama Düzenlemeleri ve Ekonomisi | | | 7 | Muhasebe Kuralları, Prensipleri ve Kavramları | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Yatırımcılar ve Kredi Verenler Açısından Muhasebe Bilgi Sisteminin Faydası ve Etik Açıklık Teorisi | | | 10 | Yatırımcılar ve Kredi Verenler Açısından Muhasebe Bilgi Sisteminin Faydası ve Etik Açıklık Teorisi | | | 11 | Tek düzen ve Finansal Tabloların Kamuya açıklanması | | | 12 | Fiyat Değişimleri ve Enflasyon Karşısında Muhasebe | | | 13 | Fiyat Değişimleri ve Enflasyon Karşısında Muhasebe | | | 14 | Kural Bazlı ve İlke Bazlı Muhasebe Standartları ve Uygulamaları | | | 15 | Genel Değerlendirme | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nalan Akdoğan ve Hamdi Aydın. Muhasebe Teorileri, Gazi Üniversitesi Yayın No: 98, Ankara, 2003. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Seminer | 14 | 4 | 56 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|