BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İDR526Muhasebe Teorileri Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, modern muhasebe uygulamalarına altyapı oluşturan ilke ve kavramların incelenmesi ve muhasebenin temeli olan ölçümleme ve değerlemeye yönelik yaklaşımların öğrencilere benimsetilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Alirıza AĞ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler modern muhasebe teorisinin gelişimini anlayacak
2Muhasebe teorisyenleri tarafından kullanılan metodolojiyi açıklayabilecek
3Muhasebe kavramlarını ve çerçevesini tanımlayabilecek ve analizini yapabileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Muhasebe Teorisine Giriş, Genel Muhasebenin Kurumsal Yapısının Gelişimi, Muhasebe düzenleyicileri SEC, IASB ve FASB ile US-GAAP, Muhasebe Kuralları, Prensipleri ve Kavramları, Muhasebe Standartları Kurulu Kavramsal Çerçevesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Muhasebe Teorisine Giriş
2Uygulama Çalışması
3Muhasebe Teorisi ve Muhasebe Araştırmaları
4Genel Muhasebenin Kurumsal Yapısının Gelişimi
5Muhasebe düzenleyicileri SEC, IASB ve FASB ile US-GAAP
6Finansal Raporlama Düzenlemeleri ve Ekonomisi
7Muhasebe Kuralları, Prensipleri ve Kavramları
8Vize Sınavı
9Yatırımcılar ve Kredi Verenler Açısından Muhasebe Bilgi Sisteminin Faydası ve Etik Açıklık Teorisi
10Yatırımcılar ve Kredi Verenler Açısından Muhasebe Bilgi Sisteminin Faydası ve Etik Açıklık Teorisi
11Tek düzen ve Finansal Tabloların Kamuya açıklanması
12Fiyat Değişimleri ve Enflasyon Karşısında Muhasebe
13Fiyat Değişimleri ve Enflasyon Karşısında Muhasebe
14Kural Bazlı ve İlke Bazlı Muhasebe Standartları ve Uygulamaları
15Genel Değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Nalan Akdoğan ve Hamdi Aydın. Muhasebe Teorileri, Gazi Üniversitesi Yayın No: 98, Ankara, 2003.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Seminer14456
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma13030
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma14040
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)184
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1555545
ÖÇ2223343
ÖÇ3435332
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek