Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İDR506 | Bütünleşik Pazarlama İletişimi | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama eylemlerini toplam bir işletme felsefesi olarak algılamalarını sağlamak ve pazarlama eylemlerinin işletmenin diğer birimleri için önemini ortaya koyarak bir eylem bütünlüğü içerisinde pazarlama temelli kararlar ve yaklaşımlar geliştirmelerine rehberlik etmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Üyesi Yusuf Bilgin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Pazarlama anlayışı hakkında bilgi sahibi olmak, | 2 | Pazarlamanın bütünleşik bir işleyişe sahip olması gerektiğini anlamak, | 3 | Bütünleşik bir pazarlama planı oluşturmanın kritik noktalarını kavramak, | 4 | Pazarlamada marka ve kampanya yönetiminin işlevsel bir denge içermesi hakkında bilgi sahibi olmak, | 5 | Geleneksel pazarlama kanalları ve yeni pazarlama trend ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak, |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Pazarlama, pazarlama anlayışı, pazarlama karması bileşenleri, pazarlamda insan, süreç ve fiziksel kanıtlar, tutundurma karması, marka yönetimi ve dijital ve geleneksel pazarlama araçları |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Pazarlama anlayışının evrimi | | | 2 | Tüketici satın alma davranışı | | | 3 | Pazarlama karması bileşenleri: ürün ve dağıtım | | | 4 | Pazarlama karması bileşenleri: fiyat ve tutundurma | | | 5 | Hizmet pazarlaması karması bileşenleri: İnsan, süreç ve fiziksel kanıtlar | | | 6 | Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama süreci | | | 7 | Reklam ve kampanya yönetimi | | | 8 | Ara sınav haftası | | | 9 | Geleneksel medya kanalları | | | 10 | Dijital ve alternatif pazarlama | | | 11 | Veri tabanı, doğrudan tepki pazarlaması ve kişisel satış | | | 12 | Satış promosyonları | | | 13 | Halkla ilişkiler ve sponsorluk programları | | | 14 | Bütünleşik pazarlama eylemleri ve etik | | | 15 | Değerlendirme ve tartışmalar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Clow, K. E. Baack, D. (2012). Integrated advertising, promotion and marketing communications, 4/e. Pearson Education India.
ÇALIK, M., ALTUNIŞIK, R., & Sütütemiz, N. (2013). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka Performansı Ve Pazar Performansı İlişkisinin İncelenmesi Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 137-161.
Sever, N. S. (2000). Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımına göre yeni medya planlaması konsepti. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 17(17), 225-234. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 35 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 65 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
Ev Ödevi | 8 | 3 | 24 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 1 | 3 | 4 | 3 | 1 | 2 | ÖÇ3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 5 | 4 | 3 | 2 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|