BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İDR506Bütünleşik Pazarlama İletişimi Seçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama eylemlerini toplam bir işletme felsefesi olarak algılamalarını sağlamak ve pazarlama eylemlerinin işletmenin diğer birimleri için önemini ortaya koyarak bir eylem bütünlüğü içerisinde pazarlama temelli kararlar ve yaklaşımlar geliştirmelerine rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Üyesi Yusuf Bilgin
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlama anlayışı hakkında bilgi sahibi olmak,
2Pazarlamanın bütünleşik bir işleyişe sahip olması gerektiğini anlamak,
3Bütünleşik bir pazarlama planı oluşturmanın kritik noktalarını kavramak,
4Pazarlamada marka ve kampanya yönetiminin işlevsel bir denge içermesi hakkında bilgi sahibi olmak,
5Geleneksel pazarlama kanalları ve yeni pazarlama trend ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlama, pazarlama anlayışı, pazarlama karması bileşenleri, pazarlamda insan, süreç ve fiziksel kanıtlar, tutundurma karması, marka yönetimi ve dijital ve geleneksel pazarlama araçları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Pazarlama anlayışının evrimi
2Tüketici satın alma davranışı
3Pazarlama karması bileşenleri: ürün ve dağıtım
4Pazarlama karması bileşenleri: fiyat ve tutundurma
5Hizmet pazarlaması karması bileşenleri: İnsan, süreç ve fiziksel kanıtlar
6Bütünleşik pazarlama iletişimi planlama süreci
7Reklam ve kampanya yönetimi
8Ara sınav haftası
9Geleneksel medya kanalları
10Dijital ve alternatif pazarlama
11Veri tabanı, doğrudan tepki pazarlaması ve kişisel satış
12Satış promosyonları
13Halkla ilişkiler ve sponsorluk programları
14Bütünleşik pazarlama eylemleri ve etik
15Değerlendirme ve tartışmalar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Clow, K. E. Baack, D. (2012). Integrated advertising, promotion and marketing communications, 4/e. Pearson Education India. ÇALIK, M., ALTUNIŞIK, R., & Sütütemiz, N. (2013). Bütünleşik Pazarlama İletişimi, Marka Performansı Ve Pazar Performansı İlişkisinin İncelenmesi Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 137-161. Sever, N. S. (2000). Bütünleşik pazarlama iletişimi yaklaşımına göre yeni medya planlaması konsepti. Kurgu Anadolu Üniversitesi İletişim Bilimleri Fakültesi Uluslararası Hakemli İletişim Dergisi, 17(17), 225-234.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri35
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri65
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14684
Ev Ödevi8324
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1543554
ÖÇ2134312
ÖÇ3323354
ÖÇ4423322
ÖÇ5254324
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek