|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | İDR517 | Örgütsel Davranışta Güncel Konular | Seçmeli | 1 | 1 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Örgütsel Davranışa ilişkin temel kavramları tanımlayabilmesi, bireylerin, grupların ve örgütsel yapıların, örgüt içerisinde çalışan davranışlarına etkilerini yorumlayabilmesi, çalışma yaşamında birey davranışlarının örgüt performansına etkilerini analiz etme, yorumlama ve konu ile ilgili görüşlerini ortaya koyma yeteneklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Cem KAHYA | Öğrenme Çıktıları | 1 | Örgütsel Davranış ile ilgili kavramları tanımlayabilme. | 2 | Örgütsel Davranışın Psikoloji, Sosyal Psikoloji, Sosyoloji ve Antropoloji gibi bilim dalları ile ilişkilerini özetleyebilme. | 3 | Örgütsel Davranışın temelini oluşturan yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olma. | 4 | Bireyi, grubu, davranışı, örgütsel yapıyı, ayrıntılı bir biçimde tanıma. | 5 | Birey, grup, davranış ve örgütsel yapı arasındaki ilişkileri tartışabilme, |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Örgütsel Davranışla ilgili temel kavramlar, Diğer bilim dalları ile ilişkiler, Örgütsel Davranışın gelişimi, Örgütsel davranış için temel zorluklar: sosyal ve kültürel çevrenin değişimi, küresel çevrenin gelişimi, bilgi ve iletişim teknolojilerinin değişimi, değişen iş ve çalışan ilişkileri. Örgütlerde bireyler: bireysel farklılıklar; kişilik ve yetenek, değer ve tutumlar, ruh hali ve duygular, motivasyon ve iş tatmini, algılama, farklılıkların yönetimi, öğrenme ve yaratıcılık, çatışma ve çözüm yöntemleri, stres ve başa çıkma yolları. Grup ve takım süreçleri: iş grubu ve takımının doğası, liderlik, güç, politika, müzakere, örgütlerde etkili iletişim, karar alma ve örgütsel öğrenme, örgüt kültürü ve etik davranış. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Örgütsel Davranış(ÖD) ile ilişkili temel kavramlar. | | | 2 | Örgütsel Davranış ve diğer disiplinlerle İlişkisi. | | | 3 | Örgütsel Davranışın temelini oluşturan yaklaşımlar ve ÖD'ın Gelişimi. | | | 4 | Birey, Davranış ve Örgütlerde Davranışın Önemi. | | | 5 | Örgütsel davranış için temel zorluklar: sosyal ve kültürel çevrenin değişimi, küresel çevrenin gelişimi, bilgi ve iletişim teknolojilerinin değişimi, değişen iş ve çalışan ilişkileri. | | | 6 | Örgütlerde bireyler: bireysel farklılıklar; kişilik ve yetenek, değer ve tutumlar, ruh hali ve duygular. | | | 7 | Motivasyon | | | 8 | Vize Sınavı | | | 9 | Algılama, farklılıkların yönetimi, öğrenme ve yaratıcılık, çatışma ve çözüm yöntemleri, stres ve başa çıkma yolları | | | 10 | Algılama, farklılıkların yönetimi, öğrenme ve yaratıcılık, çatışma ve çözüm yöntemleri, stres ve başa çıkma yolları | | | 11 | Liderlik, güç, politika, müzakere | | | 12 | Örgütlerde etkili iletişim, karar alma ve örgütsel öğrenme | | | 13 | örgüt kültürü ve etik davranış | | | 14 | Genel Tekrar | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | İnci Erdem Artan, Tülay Bozkurt, Suna Tevrüz. Davranışlarımızdan Seçmeler (Örgütsel Yaklaşım), 2012, Nobel. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Bireysel Çalışma | 14 | 4 | 56 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 40 | 40 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|