BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
İDR503Pazarlama Teorisinde Yeni Paradigmalar Seçmeli116
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, pazarlamanın temellerini teşkil eden teoriler ve pazarlama genel teorisine ulaşılan yol, pazarlama teorisinin oluşumunda etkili olan; Kotler, Bartels, Alderson ve Hunt vb. araştırmacıların pazarlama ile ilgili genel yaklaşımları inceleyerek öğrencilerin kendilerine özgü pazarlama bakış açıları geliştirebilmelerine rehberlik etmektir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Üyesi Yusuf Bilgin
Öğrenme Çıktıları
1Pazarlamanın iktisadi düşünce içerisinden doğuşunu ve gerekliliğini anlamak,
2Pazarlama teorisini oluşturan temel varsayımları öğrenmek
3Pazarlama teorisinin etkiden ilişkiye dönüşüm sürecini anlamak
4Pazarlama karmasının ortaya çıkışı ve gelişimini anlamak
5Pazarlama teorisinin gelmiş olduğu son aşamayı karamak ve geleceğe dönük tahminler yapabilmek,
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Pazarlama, Pazarlamada bilimsel çalışma, Pazarlamanın gelişim süreci, Pazarlama tanımında meydana gelen değişimler, Pazarlama teorileri, Pazarlama paradigmaları, Pazar odaklılık, Post-modern pazarlama
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş, pazarlamanın tanımı, pazarlama disiplininin ortaya çıkışı ve gelişimi
2Pazarlamanın teorik temelleri, pazarlama Bilim mi Sanat mı?
3Pazarlama kavramındaki dönüşüm
4Pazarlama karmasının gelişimi ve Borden’ın yaklaşımının analizi
5Pazarlama karması kavramına yönelik eleştiriler
6Tüketici davranışı ve pazar yönlülüğe yaklaşımlar
7Konumlandırmaya ve bölümlendirmeye yönelik yaklaşımlar
8Ara sınav haftası
9Pazarlamaya değişim yönlü bakış açısından ilişki yönlü bakış açısına dönüşüm
10Pazarlamaya ilişki yönlü bakış açısı ve ilişkisel pazarlamanın temel bileşenleri
11Pazarlamaya ilişkisel yaklaşımın kökenleri: ilişkiler ve ağlar
12Etkileşim, ağ okulu ve dağıtım kanalı araştırmaları okulu
13Hizmet pazarlaması okulu
14Pazarlama teorisi için bir temel olarak ilişkisel yaklaşım
15Pazarlamada teorisinde geleceğe yönelik ufuklar
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Pazarlama Teorisi Gelişimi ve Değişimi, Jagdish N. Sheth, Morgan Gadner, Beta yayınları Pazarlama Teorileri, Mehmet İsmail Yağcı ve Serap Çabuk, Media Cat, İstanbul, 2015 Marketing Theory: Foundations, Controversy, Strategy, and Resource-advantage Theory, Shelby D. Hunt, Amazon.com Pazarlama Teorisi’nin Felsefi Temelleri: Değişim mi, İlişki mi?* (Makale) Zafer Erdoğan ve diğ., 2011. Kırık Camlar Teorisi, Pazarlama ve Emenike, (Okuma metni)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri30
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri70
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı11010
Derse Katılım14342
Bireysel Çalışma14684
Ev Ödevi8324
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)170
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6
ÖÇ1543554
ÖÇ2134312
ÖÇ3323354
ÖÇ4423322
ÖÇ5254324
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek