Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİD132 | Süfi Hareketler ve Tarihsel Gelişimleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
İslâm tarihinde tasavvufî hareketlerin ortaya çıkışı, gelişimleri, yayılmaları ve temel fikirlerinin tespit edilip değerlendirilmesi amaçlanmaktadır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Prof. Dr. Halil ibrahim ŞİMŞEK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Tarikatların ortaya çıkış sürecinin belirleyebilme | 2 | Tarikatlarda ortak temaları tespit edebilme | 3 | Tarikatların kurucuları ve takipçilerinin özeliklerini tanıyabilme | 4 | Tarikatların toplumsal etkilerini değerlendirebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
İslâm tarihinde tasavvufî hareketlerin ortaya çıkışı, gelişimleri, yayılmaları ve temel fikirlerinin tespit edilip değerlendirilmesi amaçlanmaktadır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Tasavvufî hareketlerin ortaya çıkış süreci | | | 2 | İlk hareketler ve özellikleri | | | 3 | Kâdirîlik | | | 4 | Osmanlı’dan günümüze Kadirîlik | | | 5 | Kübrevîlik | | | 6 | Yesevîlik | | | 7 | Rifaîlik ve tarihsel gelişimi | | | 8 | Mevlevîlik ve tarihsel gelişi | | | 9 | Şazililik | | | 10 | Halvetilik | | | 11 | Halvetîliğin kolları | | | 12 | Osmanlı’dan günümüze Halvetîlik | | | 13 | Nakşibendilik | | | 14 | Osmanlı’dan günümüze Nakşbendîlik | | | 15 | | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Ramazan Muslu, Anadolu’da Tasavvuf Yolları, Ensar Neşriyat, İstanbul 2010.
2. “Kadirilik”, DİA
3. Dilaver Gürer, Abdulkadir Geylanî ve Kadirîlik, İnsan Yayınları, İstanbul 2002.
4. “Kübrevîlik”, DİA
5. Süleyman Gökbulut, Necmeddin-i Kübra, İnsan Yayınları, İstanbul 2012.
6. “Mevlevîlik”, DİA
7. “Yesevîlik”, DİA
8. “Şazililik”, DİA
9. “Halvetilik”, DİA
10. “Nakşbendilik”, DİA
11. Necdet Tosun, Bahaeddin Nakşbend, İnsan Yayınları, İstanbul 2002.
12. “Halidîlik”, DİA
13. Hamid Algar, Nakşbendîlik, İnsan Yayınları 2009. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Derse Katılım | 20 | 3,5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 20 | 5 | 100 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|