Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİD120 | Çağdaş İslam Düşünürleri | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Doktora |
Dersin Amacı |
Çağdaş Arapça metinlerle öğrencinin kelam konularını kavramasını sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doc. Dr. Mehmet Sever |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kelam ilminin çağdaş metinler üzerinden yerini ve önemini kavrar. | 2 | Kelam ilminin çağdaş zamanlardaki yerini fark eder. | 3 | Çağdaş zamanlara uygun kelam konularını açıklar. | 4 | Çağdaş kelam metinleri okuma yeteneği kazanır. | 5 | Çağdaş kelam metinlerini analiz eder. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
. |
Dersin İçeriği |
Kelam ilminin temel kaynaklarından süzülmüş konuların özgün Arapça metinleri |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kelam ilminin oluşum tarihi ile ilgili çağdaş metin okuması
| | | 2 | Kelamın gelişimini anlatan çağdaş metin okuması. | | | 3 | Kelam mezheplerinin oluşmasını anlatan metin okuması. | | | 4 | Mu’tezile kelamını anlatan metin. | | | 5 | Eş’arî kelamını anlatan metin. | | | 6 | Matüridi kelamını anlatan metin. | | | 7 | Yeni İlm-i Kelam dönemini anlatan metin. | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Kelamın temel ilkelerini anlatan metin. | | | 10 | Allah’ın varlığı birliği ve sıfatları ile ilgili metin | | | 11 | Kader konusu ile ilgili metin. | | | 12 | Peygamberlik konusunu ele alan metin. | | | 13 | İlahî kitapları konu alan metin | | | 14 | Ahiret konularını işleyen metin. | | | 15 | Günümüzdeki itikadî problemlerle ilgili bir metin. | | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Mahmûd eş-Şafiî, el-Medhal ila diraseti ilmi’l-kelam, Kahire 1991.
2. Abdullatif el-Harbutî, Tehkihu’l-Kelam, İstanbul 1330.
3. İrfah Abdulhamid, Dirasat fi’l-firak ve’l-akâidi’l-İslamiyye, Beyrut 1984.
4. Muhammed Said el-Buti, el-Akîdetü’l-İslamiyye ve’l-fikrü’l-muasır, Dımaşk, 1989.
5. Muhammed Said el-Butî, Kübra’l-yakiniyyâti’l-kevniyye, Dımaşks 1989.
6. Huseyin el-Cisr, er-Risâletü’l-Hamidiyye, Trablus/Lübnan. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Alan Çalışması | 10 | 16 | 160 |
Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|