BAYBURT ÜNİVERSİTESİ Bilgi Paketi / Ders Kataloğu

Anasayfa Bayburt Üniversitesi Hakkında Derece Programları Öğrenciler için genel bilgiler
Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TİD120Çağdaş İslam DüşünürleriSeçmeli126
Dersin Seviyesi
Doktora
Dersin Amacı
Çağdaş Arapça metinlerle öğrencinin kelam konularını kavramasını sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doc. Dr. Mehmet Sever
Öğrenme Çıktıları
1Kelam ilminin çağdaş metinler üzerinden yerini ve önemini kavrar.
2Kelam ilminin çağdaş zamanlardaki yerini fark eder.
3Çağdaş zamanlara uygun kelam konularını açıklar.
4Çağdaş kelam metinleri okuma yeteneği kazanır.
5Çağdaş kelam metinlerini analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
.
Dersin İçeriği
Kelam ilminin temel kaynaklarından süzülmüş konuların özgün Arapça metinleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Kelam ilminin oluşum tarihi ile ilgili çağdaş metin okuması
2 Kelamın gelişimini anlatan çağdaş metin okuması.
3Kelam mezheplerinin oluşmasını anlatan metin okuması.
4Mu’tezile kelamını anlatan metin.
5Eş’arî kelamını anlatan metin.
6Matüridi kelamını anlatan metin.
7Yeni İlm-i Kelam dönemini anlatan metin.
8ARA SINAV
9Kelamın temel ilkelerini anlatan metin.
10Allah’ın varlığı birliği ve sıfatları ile ilgili metin
11Kader konusu ile ilgili metin.
12Peygamberlik konusunu ele alan metin.
13İlahî kitapları konu alan metin
14Ahiret konularını işleyen metin.
15Günümüzdeki itikadî problemlerle ilgili bir metin.
16FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Mahmûd eş-Şafiî, el-Medhal ila diraseti ilmi’l-kelam, Kahire 1991. 2. Abdullatif el-Harbutî, Tehkihu’l-Kelam, İstanbul 1330. 3. İrfah Abdulhamid, Dirasat fi’l-firak ve’l-akâidi’l-İslamiyye, Beyrut 1984. 4. Muhammed Said el-Buti, el-Akîdetü’l-İslamiyye ve’l-fikrü’l-muasır, Dımaşk, 1989. 5. Muhammed Said el-Butî, Kübra’l-yakiniyyâti’l-kevniyye, Dımaşks 1989. 6. Huseyin el-Cisr, er-Risâletü’l-Hamidiyye, Trablus/Lübnan.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Alan Çalışması1016160
Bireysel Çalışma515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)171
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1               
ÖÇ2               
ÖÇ3               
ÖÇ4               
ÖÇ5               
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek