|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TİD108 | Şerh Edebiyatı ve Şerhcilik | Seçmeli | 1 | 2 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Doktora | Dersin Amacı | Bu derste ilahiyat doktora öğrencisine Hadis Şerh geleneğinin tarihi gelişimini tanıtmak ve literatür hakkında bilgi vermek amaçlanmaktadır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Selçuk Coşkun, Doç. Dr. Tevhit Bakan, Dr. Öğr. Üyesi Hamdi Türkoğlu
| Öğrenme Çıktıları | 1 | Hadis şerhçiliği hakkında bilgi sahibi olur. | 2 | Şerh literatürünü öğrenir. | 3 | Hadisin şerhinde dikkate alınacak kriterleri kavrar. | 4 | Şerh edebiyatının oluşum aşamalarını kavrar. | 5 | Klasik şerh metinlerinden okuyabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | yok | Dersin İçeriği | Hadis Şerçiliğini ve Hadis Şerhine Etki Eden İlim Dalları (Garibu’l-Hadis, Esbabu Vurûdi’l-Hadis) | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hadis Şerçiliğinin Önemi | . | . | 2 | Hadislerin Şerhine Duyulan İhtiyaç | . | . | 3 | Hadis Şerhine Yönelik Kavramlar | , | , | 4 | Hadis Şerhine Yönelik Kavramlar | . | . | 5 | Hadis Şerhine Etki Eden İlim Dalları (Garibu’l-Hadis, Esbabu Vurûdi’l-Hadis) | . | . | 6 | Hadis Şerhine Etki Eden İlim Dalları (Arap Dili ve Belagatı) | . | . | 7 | Tasavvuf ve Hadis Şerhçiliği | . | . | 8 | vize sıanvı | . | . | 9 | Fıkıh ve Hadis Şerçiliği | . | . | 10 | Hicri Üçüncü Asra Kadar Hadis Şerhçiliği | . | . | 11 | Hicri Üçüncü Asırda Hadis Şerhçiliği | . | . | 12 | Hicri Dördüncü Asırda Hadis Şerhçiliği | . | . | 13 | İlk Dört Asırdaki Hadis Şerhlerinin Sonraki Dönem Şerhlere Etkisi | . | . | 14 | İlk Dört Asırdaki Hadis Şerhlerinin Sonraki Dönem Şerhlere Etkisi | . | . | 15 | final sınavı | . | . |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | KİTAPLAR Mustafa Canlı, Hadiste Şerh Geleneği, Doktora Tezi. Zişan Türcan, Hadis literatüründe şerh geleneği ve özellikleri, Doktora Tezi. MAKALELER Kahraman, Hüseyin, Hadis Şerhinde Mezhep Faktörü, Usûl: İslam Araştırmaları, 2007, sayı: 7, s. 7-34 Karacabey, Salih, Sahîh-i Buhârî’nin İlk Şerhi, Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 1992, cilt: IV, sayı: 4, s. 237-248 Karapınar, Fikret, Hadis Şerhlerinde Kullanılan Yorumlama Biçimleri: “...Oruç bana aittir...” Hadis Örneği, Marife: Bilimsel Birikim, 2009, cilt: IX, sayı: 1, s. 57-98 Özpınar, Ömer , Hadîs Şerhlerinde Hadîs Kaynaklarının Kullanımı, Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2008, sayı: 25, s. 51-86 Türcan, Zişan, Hadis Şerhçiliğinin Doğuşu ve Gelişimi, Hitit Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi [Gazi Üniversitesi Çorum İlahiyat Fakültesi Dergisi], 2009, cilt: 8, sayı: 16/2, s. 101-133 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 30 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 70 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 15 | 60 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 20 | 80 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
|
|